Do Európy začali prúdiť prvé kontajnery naložené čínskymi elektromobilmi. Čínske automobilky vidia v Európe veľký potenciál, čo sa snažia nielen využiť, ale aj tomu prispôsobiť. Čínske vozidlá pre náš, európsky trh, tak už dávno nie sú lacné hromady plechov s nulovou bezpečnosťou i výbavou. Naopak, patria medzi špičku. Ktoré elektromobily uvidíme na našom, európskom, trhu?
Zoznam nemusí obsahovať všetky čínske elektromobily, ktoré sú, alebo budú na európskom trhu. Zoznam budeme priebežne dopĺňať o nové modely a zistenia.
Hľadáte doplnky pre svoje auto? Skúste Heureku:
Aiways U5
Dnes už v predaji v Európe nájdete napríklad zaujímavé SUV Aiways U5 s dojazdom 400 km vďaka 63 kWh batérii a 150 kW elektromotorom. Ten dokáže zrýchliť elektromobil na stovku za 7,8 sekundy. Problém tohto modelu ale objavil Euro NCAP… Cena však začína na sume necelých 38 000 €.
Aiways U6
Novinka má vychádzať z konceptu U6ion z minulého roka. Zatiaľ však o nej automobilka neprezradila žiadne technické parametre. Má ísť o SUV kupé. „Aj napriek tomu, že ide o väčší crossover, vďaka viacerým športovým krivkám dosahuje koeficient aerodynamického odporu iba na úrovni 0,27,“ písal kolega minulý rok. Kedy sa ho dočkáme v Európe zatiaľ nie je známe.
BYD Tang
Jedným z prvých elektromobilov s čínskymi koreňmi v Európe je BYD Tang. Pomerne veľké plne elektrické SUV má mať dojazd takmer 530 km vďaka 86,4 kWh batérii. Nabíja sa maximálne 110 kW výkonom, doma ale len 7 kW. Na stovku zrýchli za 4,6 sekundy aj vďaka 380 kW výkonu elektromotorov na oboch nápravách. Unikátom je otočný displej infotainment systému. Cena začína na sume 60 300 € (v prepočte z NOK).
BYD T3
Čínske BYD okrem SUV v Európe predáva aj plne elektrickú dodávku T3 s podivným dizajnom a 50 kWh batériou. Tá mikrobusu/dodávke pre maximálne 8 cestujúcich dodá dostatok energie pre 300 km jazdy. Cena začína na sume okolo 32 600 € (v prepočte z NOK).
(Dongfeng) Voyah Free
Opäť SUV, ktoré zaujme nielen vzhľadom, ale aj po technickej stránke. A samozrejme cenou. Vozidlo vo veľkosti u nás veľkých SUV chce ponúknuť 500 km dojazd (ale podľa NEDC). Výkon 506 kW má vystreliť SUV na stovku pod 5 sekúnd. Cena by mala byť okolo 50 000 €.
Great Wall Motor Ora Cat
Ďalšia z najväčších čínskych automobiliek chystá pre Európu jeden zo svojich elektromobilov. Má ním byť model Ora Cat, malý crossover s hračkárskych dizajnom pripomínajúci chrobáka od VW a Porsche 911. Má poskytnúť maximálne 420 km dojazd vďaka väčšej 63 kWh batérii. Odvezie 4 cestujúcich. Cena v Európe ale mierne sklame, v UK začína na sume 25 000 libier, čo je okolo 29 000 €.
NIO ES6
Menšie elektrické SUV ponúkne maximálne 100 kWh batériu, ktorá ponúkne dojazd do 610 km, ale iba podľa NEDC. Výkon 544 koní vystrelí elektromobil na stovku za 4,7 sekundy. Ani tejto novinke nechýba NIO NOMI Mate 2.0, či systém NIO Pilot. Cena by mala začínať okolo 50 000 €.
NIO ES8
Ďalšie plne elektrické SUV má ponúknuť dojazd okolo 400-500 km v závislosti od batérie. Tá môže mať 100 kWh. Prvou krajinou, kde sa NIO ES8 bude predávať, je opäť Nórsko. SUV môže byť 6 alebo sedem miestne. Tretí rad sedadiel je možné sklopiť a zväčšiť tak batožinový priestor na 870 litrov. 400 kW výkon ponúkne zrýchlenie na stovku pod 5 sekúnd. Cena má začínať na sume 60 000 € (v prepočte z NOK).
NIO ET7
Druhý model čínskej automobilky v Európe bude sedan ET7. „Nový model NIO ET7 ponúka v základnej verzii batériový modul s kapacitou 70 kWh, ktorý by mal na jedno nabitie vydržať zhruba 500 kilometrov (NEDC). Po vzore ostatných modelov bude hneď po vydaní ET7 začiatkom budúceho roka dostupný aj vo verzii so 100 kWh batériovým modulom, ktorý koncom budúceho roka doplní aj nový 150 kWh variant,“ písal o novinke kolega začiatkom roka 2021. Na stovku sa dostane za 3,9 sekundy aj vďaka výkonu 480 kW. Cena ET7-čky v Európe bude podobná ako v prípade modelu ES8.
Xpeng G3
Malé elektrické SUV sa už v Európe predáva s cenou od 33 700 €. V predaji sú tri verzie, kažá sa líši hlavne dojazdom. Dojazd na jedno nabitie je maximálne 415 km podľa WLTP vďaka 66 kWh batérii. O pohon sa stará elektromotor s výkonom 145 kW.
Xpeng P5
Menší sedan, konkurent pre Tesla Model 3 má byť v predaji vo viacerých verziách. Top verzia ponúkne 71,4 kWh batériu s dojazdom 600 km, no opäť iba podľa NEDC. O pohon sa bude starať 155 kW elektromotor, ktorý na stovku zrýchli vozidlo za 7,5 sekundy. Zaujímavé je, že aj tento model ponúkne autonómny systém XPilot 3.0, vyššie verzie aj XPilot 3.5. Cena by mala začínať na sume pod 30 000 €.
Xpeng P7
Aj Xpeng chystá pre Európu elektrický sedan. Predáva sa v dvoch verziách, ako zadnokolka aj ako štvorkolka. Batéria s kapacitou 80 kWh poskytne dojazd maximálne 530 km. Štvorkolka ponúkne motory na oboch nápravách a celkový výkon 321 kW, zadnokolka má výkon 196 kW. Cena začína na sume 45 000 €.