Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Do Európy mieri ďalší čínsky elektromobil, ponúkne otočný displej!

Do Európy mieri ďalší čínsky elektromobil, ponúkne otočný displej!
Zdroj | BYD
Števo Porubský
Do Európy mieri ďalší čínsky elektromobil, ponúkne otočný displej!
Zdroj | BYD
Zdroj | BYD

Čínska automobilka BYD, ktorá má s elektromobilitou bohaté skúsenosti, informovala, že na európsky trh prinesie svoje elektrické SUV, model Tang. Prvou krajinou, kde bude BYD Tang možné kúpiť, je celkom logicky, Nórsko.

Zdroj | BYD

Krajina s najrozvinutejšou sieťou nabíjacích staníc a s najväčším počtom elektromobilov na 100 obyvateľov, Nórsko, rozšíri výber elektromobilov o ďalší model. Hoci ide o čínsky model BYD Tang, ten je už na prvý pohľad veľmi zaujímavým modelom.

Zdroj | BYD

Na rozdiel od čínskych mikroelektromobilov s podivným dizajnom je SUV od BYD dizajnované aj na európske, resp. západné trhy. Nemá žiadne šialené línie, naopak, je úhľadný kúsok s iba mierne futuristickými prvkami a luxusne pôsobiacim interiérom.

Jedinou chybou BYD je, že namiesto WLTP udáva dojazd podľa zastaranej metodológie NEDC. Podľa nej dosiahne na jedno nabitie dojazd viac ako 500 km. Realita bude minimálne o 100 km menšia, v studenom počasí Nórska pokojne aj o 150 km a viac.

Zdroj | BYD

Napriek tomu je to veľmi zaujímavý elektromobil aj kvôli svojej cene. Tá má začínať na sume 599 900 NOK čo je okolo 58 500 €. To je však cena pred všetkými možnými úľavami, ktoré Nórsko na elektromobily ponúka, vrátane dane z pridanej hodnoty.

Za túto sumu domáci dostanú pomerne veľké SUV s možnosťou sedenia až pre 7 osôb. Pod kapotou má dvojicu elektromotorov s celkovým výkonom 380 kW a s krútiacim momentom až 660 Nm. Vďaka tomu na stovku zrýchli za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť má byť obmedzená na 180 km/h.

Zdroj | BYD

O chod sa má starať celkom nová batéria, tzv. Blade Battery založená na lítium-železo-fosfáte (LFP). Batéria ponúkne celkovú kapacitu 86,4 kWh.

Žiaľ, BYD Tang má len 7 kW internú AC nabíjačku, takže mimo DC nabíjacích staníc bude dobitie trvať veky (dlhé hodiny). Našťastie na DC rýchlonabíjacích staniciach je možné nabíjať až do výkonu 110 kW.

Zdroj | BYD

Zaujímavosťou BYD Tang je možnosť otočenia hlavného displeja o 90°. Na výber je tak pozícia na šírku, ale aj na výšku. Prakticky všetky funkcie sa ovládajú práve cez tento veľký dotykový displej. Pasažierom vraj nebude stiesnene vďaka obrovskej panoramatickej streche. K dispozícii má byť aj 4G modem pre Wi-Fi hot-spot, digitálne DAB rádio či mnohé aktívne bezpečnostné prvky.

Nový BYD Tang bude na nórskom trhu dostupný od druhého kvartálu tohto roka.

Zdroj | BYD