Volkswagen a čínsky výrobca elektrických vozidiel Xpeng vyvíjajú dve stredne veľké elektromobily. Do predaja v Číne sa dostanú v roku 2026 pre pevninskú Čínu, pričom prvým modelom má byť SUV. VW v júli oznámil, že kupuje 4,99 % Xpeng za 700 miliónov dolárov s plánom vyrobiť dva elektromobily. Nákup bol dokončený v decembri, koncernu má umožniť opätovné získanie trhového podielu v Číne spojením inovácií v dizajne a inžinierstve, čím sa skráti čas vývoja o viac ako 30 %.
Volkswagen
Renault potvrdil, že rokuje s Volkswagenom o výrobe elektrického miniautomobilu (BEV) pre európsky trh. Generálny riaditeľ Luca de Meo na ženevskom autosalóne uviedol, že spoločnosť vedie s VW veľmi dobrý dialóg. Naznačil tiež, že v hre sú aj ďalší partneri, ale mená neuviedol: „Som otvorený každému, kto chce zasiahnuť. Mám výrobné kapacity. Mám platformu. Viem, ako na to.“
Konkurencia sa v oblasti elektromobilov zostruje. Odpoveďou na dovoz lacných čínskych elektrických vozidiel bude zrejme niečo doteraz nepredstaviteľné. Stellantis, Volkswagen a Renault zvažujú spoločný tím, ktorý by znížil výdavky na vývoj a priniesol lacné elektromobily za rýchly čas. Bloomberg napísal: „Títo zaprisahaní konkurenti skúmajú možnosti fúzie, aby mohli vyrábať lacnejšie elektromobily a odvrátili existenčné hrozby.“
Volkswagen dnes predstavil nový elektromobil ID.7 Tourer, prvé plne elektrické kombi VW. Ponúka dlhý dojazd, top verzia vás odvezie až do 685 km (WLTP). Najväčšia batéria je navrhnutá na nabíjanie až 200 kW na jednosmerných rýchlonabíjacích staniciach. Pri tomto výkone je môžete nabiť z 10 na 80 % za výrazne menej ako 30 minút. Nový ID.7 Tourer bude uvedený na trh s pokrokovými funkciami vrátane štandardne vybaveného head-up displeja s rozšírenou realitou. VW má v tejto triede zastúpenie aj s novým Passatom Variant. Oba produktové rady sa navzájom dopĺňajú a pokrývajú všetky typy pohonu, od účinných benzínových i naftových motorov až po plug-in hybridy s elektrickým dojazdom viac ako 100 km a plne elektrické vozidlá.
Volkswagen oslavuje tento rok 50. výročie Golfu, prvý model zišiel z montážnej linky v marci 1974. Technický riaditeľ VW, Kai Grunitz pre Top Gear potvrdil, že budúci Golf bude na spaľovací pohon, avšak ďalšia generácia bude plne elektrická, objaví sa zrejme v roku 2028. Čo to znamená pre ID.3? Grunitz povedal, že medzi týmito dvoma elektromobilmi môže dochádzať k určitému prekrývaniu a tiež to, že „nie je dostatok miesta na to, aby sme mali dva alebo tri rôzne modely vhodné pre toho istého zákazníka“.
