Reklama

Volkswagen

Volkswagen po prvýkrát oznámil, že má v úmysle začať vyrábať svoj najdostupnejší elektromobil ID.1 od 20 000 € v roku 2027. Volkswagen takto ponúkne „dostupnú elektrickú mobilitu pre každého“, povedal líder VW Thomas Shafer. Koncern aktuálne rieši otázku, kde sa bude tento model vyrábať. Nízka cena sa dá dosiahnuť len masovou výrobou. Hovorí sa, že spoločnosť rokuje s Renaultom o spojení sa pri vývoji malého, komerčne dostupného elektromobilu.

Zdroj | Volkswagen
Zobraziť celú správu
#Autá

Hľadáme RODINNÉ TECHBOX EV ROKA 2024 powered by ejoin. Hlasujte a vyhrajte!

  • 11 min.
  • 11.3.2024

Porsche Taycan z roku 2026 bude prvým automobilom VW Group, ktorý bude už z továrne vybavený port Tesla NACS. Automobilky, okrem Tesly, používajú CCS port, ale mnoho z nich začína prechádzať na štandard, ktorý zaviedla Tesla. Majitelia značiek Ford a Rivian získajú prístup k NACS ešte tento mesiac.

Zobraziť celú správu
#Autá

Hľadáme KOMPAKTNÉ TECHBOX EV ROKA 2024 powered by ejoin. Hlasujte a vyhrajte!

  • 10 min.
  • 5.3.2024

Volkswagen a čínsky výrobca elektrických vozidiel Xpeng vyvíjajú dve stredne veľké elektromobily. Do predaja v Číne sa dostanú v roku 2026 pre pevninskú Čínu, pričom prvým modelom má byť SUV. VW v júli oznámil, že kupuje 4,99 % Xpeng za 700 miliónov dolárov s plánom vyrobiť dva elektromobily. Nákup bol dokončený v decembri, koncernu má umožniť opätovné získanie trhového podielu v Číne spojením inovácií v dizajne a inžinierstve, čím sa skráti čas vývoja o viac ako 30 %.

Zobraziť celú správu

Renault potvrdil, že rokuje s Volkswagenom o výrobe elektrického miniautomobilu (BEV) pre európsky trh. Generálny riaditeľ Luca de Meo na ženevskom autosalóne uviedol, že spoločnosť vedie s VW veľmi dobrý dialóg. Naznačil tiež, že v hre sú aj ďalší partneri, ale mená neuviedol: „Som otvorený každému, kto chce zasiahnuť. Mám výrobné kapacity. Mám platformu. Viem, ako na to.“

Zobraziť celú správu

Konkurencia sa v oblasti elektromobilov zostruje. Odpoveďou na dovoz lacných čínskych elektrických vozidiel bude zrejme niečo doteraz nepredstaviteľné. Stellantis, Volkswagen a Renault zvažujú spoločný tím, ktorý by znížil výdavky na vývoj a priniesol lacné elektromobily za rýchly čas. Bloomberg napísal: „Títo zaprisahaní konkurenti skúmajú možnosti fúzie, aby mohli vyrábať lacnejšie elektromobily a odvrátili existenčné hrozby.“

Zobraziť celú správu

Volkswagen dnes predstavil nový elektromobil ID.7 Tourer, prvé plne elektrické kombi VW. Ponúka dlhý dojazd, top verzia vás odvezie až do 685 km (WLTP). Najväčšia batéria je navrhnutá na nabíjanie až 200 kW na jednosmerných rýchlonabíjacích staniciach. Pri tomto výkone je môžete nabiť z 10 na 80 % za výrazne menej ako 30 minút. Nový ID.7 Tourer bude uvedený na trh s pokrokovými funkciami vrátane štandardne vybaveného head-up displeja s rozšírenou realitou. VW má v tejto triede zastúpenie aj s novým Passatom Variant. Oba produktové rady sa navzájom dopĺňajú a pokrývajú všetky typy pohonu, od účinných benzínových i naftových motorov až po plug-in hybridy s elektrickým dojazdom viac ako 100 km a plne elektrické vozidlá.

Zobraziť celú správu

Volkswagen oslavuje tento rok 50. výročie Golfu, prvý model zišiel z montážnej linky v marci 1974. Technický riaditeľ VW, Kai Grunitz pre Top Gear potvrdil, že budúci Golf bude na spaľovací pohon, avšak ďalšia generácia bude plne elektrická, objaví sa zrejme v roku 2028. Čo to znamená pre ID.3? Grunitz povedal, že medzi týmito dvoma elektromobilmi môže dochádzať k určitému prekrývaniu a tiež to, že „nie je dostatok miesta na to, aby sme mali dva alebo tri rôzne modely vhodné pre toho istého zákazníka“. 

Zdroj | VW
Zobraziť celú správu
#E-mobilita

Volkswagen ID.7 naživo prekvapuje. Čím nás zaujal?

  • 6 min.
  • 30.1.2024
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.