Electrogenic, špecialista na prestavbu elektromobilov, predstavil novú súpravu na prestavbu typu „plug-and-play“ pre Mazdu MX-5. Umožní zmeniť pôvodný model na plne elektrický. Prestavba má iba o 100 kg viac ako pôvodná verzia ICE (1 100 kg). Rozloženie hmotnosti zostáva rovnaké, pričom pomer výkonu a hmotnosti sa zlepšil o 21 %. Batéria s kapacitou 42 kWh poháňa elektromotor, ktorý posiela 120 kW (160 k) do jednostupňovej prevodovky s pevným prevodom. Dojazd je 240 km.
Mazda
Koncept Mazda Iconic SP bol predstavený na minuloročnom Japan Mobility Show pôjde zrejme do výroby. Dvojdverový športový automobil bol navrhnutý tak, aby ukázal nový smer Mazdy pre športové autá. Naznačil to Masashi Nakayama, ktorý navrhol koncept elektromobilu. Ten hovorí, že „bol navrhnutý so skutočným zámerom premeniť ho na sériový model v nie tak vzdialenej budúcnosti“.
Mazda debutovala EZ-6 EV s tvrdením, že pôjde o globálny model. Druhý pokus Mazdy o elektromobil je výsledkom spoločného podniku Changan Automobiles a japonskej automobilky. EZ-6 EV sa oficiálne začal nedávno predávať v Číne, elegantný sedan začína na ekvivalente 18 590 eur.
Mazda konečne pracuje na novom elektrickom SUV, ktorý by mal využívať hnacie ústrojenstvo s predĺženým dojazdom. Výrobca naznačil, čo plánuje uviesť na trh do roku 2030 – vlastné elektrické SUV v roku 2027 je najdôležitejším vyvrcholením. Mazda odhalila, že študuje „derivát PHEV“, pravdepodobne skôr predlžovač dojazdu než plug-in hybrid, ktorý poháňa aj kolesá.
Mazda potvrdila celosvetové uvedenie svojho nového modelu EZ-6. Bude to prvý globálny dostupný elektrický sedanom výrobu. Prvé kusy vyšli z linky minulý mesiac, oficiálne budú dostupné najprv v Číne a v Európe. Elektrická Mazda je vybavená inteligentnou jazdnou technológiou Changan, vrátane asistencie autonómneho riadenia úrovne 2.5. O výkon sa stará 7 nm čip Qualcomm SA8155P, ten spracováva vstupy zo štyroch panoramatických kamier a 12 ultrazvukových radarov. Vozidlo podľa Mazdy získa funkcie ako autonómne riadenie a parkovanie na diaľku. Dojazd by mal byť do 462 km (WLTP).
Mazda zrejme čoskoro aktualizuje svoje logo, alebo aspoň pridáva jeho novú verziu. Spoločnosť podala žiadosť o ochrannú známku na japonský patentový úrad, ktorá ukazuje nový dizajn pre jej odznak „lietajúce M“. Logu bola udelená ochranná známka v Japonsku a zdá sa, že ide o sploštenú verziu jeho súčasného loga. 2D vzhľad je v súčasnosti trendom, keďže 3D odznaky uvoľňujú miesto pre logá premietané na obrazovky.
Mazda na autosalóne v Pekingu ukázala dva elektrické modely. Prvým z nich je sériovo vyrábaný sedan EZ-6, druhý sa ponáša na sériovo vyrábaný koncept s názvom Arata. Ten má podobu kompaktného crossoveru a zamieri aj do čínskych showroomov. EZ-6 nevyvinula samotná Mazda, na návrhu sa podieľalo Changan Mazda Automobile, čo je spoločný podnik čínskeho vládneho výrobcu s názvom Changan a japonskej značky.
Výber vozidlá je u každého ovplyvnený rôznymi faktormi. Jeden rieši dizajn, druhý pohodlie, cenu, spotrebu alebo jazdné vlastnosti. Ak je vaším kritériom pri kúpe nového automobilu spotreba, tento článok by vás mohol zaujať. Našli sme pre vás tri vozidlá so spotrebou pod 5 litrov benzínu.