Keďže USA a Bidenova administratíva do elektrifikácie vkladajú obrovské množstvo financií, každý príčetný si chce z obrieho koláča čosi odhryznúť.
Na to, aby bol záujem a predávalo sa čo najviac elektromobilov je potrebná ale aj infraštruktúra nabíjacích staníc. A hoci už v súčasnosti tam rastú nabíjačky ako huby po výdatnom daždi, stále je to málo.
V USA každý týždeň pribudne do siete neuveriteľných 125 nabíjačiek! Hoci v Číne je to možno ešte viac, o tej informácie nemáme. Na svete tak neexistuje krajina, kde by rástli nabíjačky pre elektromobily rýchlejšie.
Je to aj vďaka obrovským miliardovým stimulom pre existujúce či budúce nabíjacie siete, ktoré je možné využívať práve na budovanie nabíjačiek. Aj preto vznikla nová joint venture spoločnosť IONNA (Ion North America), ktorej cieľom je do roku 2030 vybudovať po celej krajine minimálne 30 000 nových nabíjačiek – nabíjacích bodov.
Prvé nabíjačky majú stáť už tento rok. Nabíjačky budú ponúkať nielen CCS konektor, ale aj nový NACS konektor. Výkon nabíjačiek zatiaľ nie je známy, predpoklad je 350 kW. Každý nabíjací bod by mal mať minimálne 6 takýchto konektorov.
Za spoločným projektom IONNA stoja firmy BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz a Stellantis. Konkurenti sa tak vedia spojiť, aby „bojovali“ proti iným konkurentom.
V USA stále totiž vedie Tesla, ktorej nabíjací konektor sa stal pre USA už aj štandardom vo forme NACS (North American Charging Standard). Obrovskú sieť buduje aj VW pod názvom Electrify America, ktorá predstavila už aj svoju prvú indoor nabíjačku.
Za IONITY pritom stoja firmy BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes Benz AG a Volkswagen Group (Audi a Porsche) spolu s BlackRocks Climate Infrastructure Platform.