Ondrej Bačina, veľký fanúšik spoločnosti Tesla, na svojom Twittri zverejnil informáciu, podľa ktorej by Tesla na Slovensku mohla pripravovať stavbu novej fabriky na výrobu svojich elektromobilov. Dôvodom tohto tvrdenia je náborový proces, ktorý Tesla na Slovensku začala.
Hľadáte doplnky pre svoje auto? Skúste Heureku:
Jedna európska Gigafactory ale už stojí neďaleko Berlína. Je tak celkom nepravdepodobné, aby v Európe vyrástla druhá fabrika. Podstatne väčší záujem o elektromobily má spoločnosť v Číne a USA.
BRAKING: Reliable source just told me that #Tesla is starting hiring process for 2nd factory in EU Slovakia 🇸🇰 !!! Born Place of @karpathy
Rumor says that it should be focused on #Cybertruck and #Roadster @TeslaPodcast @SawyerMerritt @alex_avoigt @jpr007 @LimitingThe @Gfilche— 🇺🇦Ondrej Bacina ⚡️🔋🚗 (@OndrejBacina) January 12, 2022
Neoverené a neoficiálne informácie Ondrej Bačina podkladá tým, že Tesla začala výberové konanie do zamestnania. To môže byť pravda, Tesla totiž na Slovensku nemá žiadne oficiálne zastúpenie, čo by sa mohlo v najbližšej dobe zmeniť. Tesla je totiž napríklad v susednom Rakúsku či Českej republike, u nás jej oficiálne zastúpenie stále chýba.
Veľmi nepravdepodobné je však tvrdenie, že Tesla bude v plánovanej fabrike vyrábať svoje pick-upy Cybertruck a superšportový elektromobil Roadster. Cybertruck je pick-up, pričom Európania nie sú vôbec takémuto typu áut naklonení. Európa miluje SUV všetkých veľkostných kategórií. Tesla Roadster tiež nepatrí medzi masové modely, ktoré by Tesla potrebovala vyrábať na každom kontinente.
Ďalším faktorom, ktorý výstavbe fabriky na Slovensku nehrá do karát je to, že Tesla stavia jednu Gigafactory v Nemecku, v priemyselnej zóne pri mestečku Grünheide. To je pritom neďaleko hlavného mesta, preto fabrika nesie názov Giga Berlin.
Fabrika je od Slovenska vzdialená len okolo 700 km, resp. 7 hodín jazdy. To je pomerne blízko na to, aby Tesla potrebovala budovať novú fabriku napríklad na Slovensku. Keby bol dopyt po jej modeloch v Európe tak obrovský, pre Teslu by mohlo byť ekonomicky zaujímavé budovanie ďalšej fabriky, no v aktuálnej situácii, kedy v Európe rozbiehajú vo veľkom výrobu elektromobilov etablované značky s množstvom servisov a zastúpení, je to nepravdepodobné.
S najväčšou pravdepodobnosťou sa tak konečne na Slovensku čoskoro dočkáme prvého oficiálneho zastúpenia automobilky a snáď aj jej servisného strediska. V budúcnosti by tak na Teslu bolo možné žiadať dotácie (ak ešte nejaké budú) a hlavne majitelia elektromobilov tejto značky nebudú musieť chodiť do servisu v Rakúsku alebo Česku.