Reklama

Noname značky s históriou, alebo poznáte britskú značku Nothing?

Zdroj | Nothing
Števo Porubský
Zdroj | Nothing
Zdroj | Nothing

Spoločnosť Nothing Technology Limited (Nothing) vznikla len pred 3 rokmi, koncom januára 2021 v Londýne. Veľmi mladá technologická spoločnosť ale dokázala zaujať svet svojimi inovatívnymi produktami.

Dnes značku pozná celý svet a stačilo jej na to iba niekoľko produktov. Začalo sa to všetko iba slúchadlami s priehľadným dizajnom, dnes už má na konte tri smartfóny a troje slúchadiel.

Spoločnosť založil Carl Pei, spoluzakladateľ spoločnosti OnePlus. Prekvapením sa však stalo, že spoločnosť už v začiatku zafinancovali velikáni ako Kevin Lin, spoluzakladateľ Twitchu, Tony Fadell, tvorca iPodu, CEO Redditu Steve Huffman, YouTuber Casey Neistat a ďalší. Tí sa poskladali na 7 miliónov, ktoré Pei potreboval na rozbeh spoločnosti po tom, čo odišiel zo spoločnosti OnePlus.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Nothing

Investori verili plánu Carla Peia, ktorý si vysníval, že v Nothingu „Budujeme svet, v ktorom je technika opäť zábava“. Aj sa mu to podarilo, v roku 2022 firma predala vraj viac ako milión produktov. Nothing má v súčasnosti po troch rokoch existencie 450 zamestnancov po celom svete.

Nothing má centrálu v Londýne, kde je aj dizajnérsky hub. Zároveň má ale kretívny hub v Štokholme, R&D v Shenzhene, vývoj softvéru v Taipei a ďalšie tímy v Gurgaone (India), Dubaji, Kuala Lumpure a v Los Angeles. Svoje zariadenie vyrába v Indii a Číne. V londýnskom Soho má dokonca svoj vlastný a jediný kamenný obchod otvorený 7 dní v týždni.

Firme sa podarilo v pomerne krátkom čase kúpiť napríklad krachujúcu značku Essential Products Andyho Rubina zakladateľa Androidu, vďaka čomu sa mohla venovať výrobe smartfónov. Neskôr sa jej podarilo spojiť aj so švédskou značkou Teenage Engineering.

Carl Pei tiež rád hovorí, že „veríme, že najlepšia technológia je krásna, no zároveň prirodzená a jednoduchá na používanie.“ Hoci Nothing je dnes známa značka, nestalo sa tak len vďaka unikátnym produktom, ale aj masívnemu marketingu, ktorý firma aj priznáva. Na zacielenie zákazníkov, prevažne z Gen Z sa sústredí na marketing hlavne pomocou influencerov a hudobníkov. Tí jej pomohli stať sa globálne známou značkou.

Unikátnosťou značky ale nie je to, že na marketing využíva influencerov, ale to, že jej produkty sú priehľadné. Vďaka tomu sú nielen nezvyčajné, pod dizajnovej stránke, ale aj po konštrukčnej. Produkt musí vyzerať pekne nielen zvonku, ale aj z vnútra. Nothing si za to vyslúžil niekoľko ocenení svetového významu, vrátane Red Dot Design Award.

Milým bonusom, ktorý bude čoraz viac vyžadovaný od firiem je dbanie na obnoviteľnosť. Firma si preto dáva pozor na balenia, využívanie kovov a plastov, ale aj spotrebu vody a tvorbu odpadov. Na výrobu a chod sa vraj snaží využívať elektrinu z obnoviteľných zdrojov, no zároveň sa snaží minimalizovať uhlíkovú stopu po sebe.

Zdroj | Nothing

Nothing svoj prvý produkt predstavil v lete 2021. Išlo o slúchadlá ear (1) s 24-hodinovou výdržou a priehľadným dizajnom a pomerne priaznivou cenou.

Pozrite si

Nothing Ear (1) – priehľadný dizajn a kvalitný zvuk „za stovku“

O necelý rok sme sa dočkali prvého priehľadného telefónu s logom Nothing. Phone (1) s dizajnom Apple mal celkom slušnú hardvérovú výbavu, operačný systém Android a taktiež pomerne slušnou cenou.

Obsah pokračuje pod reklamou

Koncom roka 2022 ešte stihli do portfólia značky pribudnúť nové plne bezdrôtové slúchadlá Nothing Ear (stick).

O pár mesiacov sme sa dočkali nástupcu prvých bezdrôtovových slúchadiel Nothing Ear (2) s podobným dizajnom, ale vylepšenými funkciami, ktoré sa dostali aj do ponuky slovenských operátorov.

V lete 2023 sme sa zas dočkali druhého smartfónu z dielne Nothing, Phone (2) hoci taktiež s podobným dizajnom, no celkom novým vnútrom.

Koncom septembra 2023 Nothing predstavil svoju vlastnú podznačku – CMF. Tá má mať v portfóliu ešte dostupnejšie produkty pre masy. Medzi prvými produktami v rámci značky sa objavili slúchadlá a smart hodinky. Aj tie majú dizajn Apple Watch, no funkciami sa na ne nedoťahujú. Na druhej strane ponúkajú až 13-dňovú výdrž a výbornú cenu.

Nakoniec sme sa začiatkom marca tohto roka dočkali aj očakávaného lacného modelu z dielne Nothing, model Phone (2a). Ten ponúka mnohé od svojho väčšieho a drahšieho súrodenca, no zároveň prichádza s veľmi priaznivou cenou.

Hoci spoločnosť Nothing je na svete iba niekoľko rokov, stihla už dokázať, že jej produkty sú čímsi výnimočné a nemusia pritom stáť tisíce eur. Samozrejme, nejde o absolútne vlajkové lode po všetkých stránkach, no ich výbava stačí drvivej väčšine používateľov. Rovnako to platí o slúchadlách.

Nie všetko sa ale Nothing podarilo. Napríklad v novembri 2023 predstavila firma chatovaciu appku Nothing Chat, ktorá sa dlho pre mnoho problémov v on-line svete neohriala a spoločnosť ju úplne vypla.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.