Podľa novej dohody poskytne Volvo vozidlá pre flotilu taxislužby DiDi Chuxing. Švédska značka je dnes súčasťou najväčšej čínskej súkromnej automobilky Geely, takže ide tak trochu o čisto čínsku záležitosť, ktorá však má globálny potenciál.
Volvo dodá SUV XC90 pre DiDi Autonomous Driving, divíziu technológie automatického riadenia čínskej spoločnosti na prenájom vozidiel. Firma testuje svoju autonómnu technológiu jazdy v Šanghaji od roku 2019 v rámci pilotného projektu schváleného čínskou vládou.
Spoločnosť DiDi pôsobí v Číne od roku 2012 a už dlho láka investorov. V roku 2016 získala miliardu dolárov od Apple, pričom intenzívne konkurovala Uberu. Pre vývoj svojich systémov autonómnej jazdy lovila mozgy medzi firmami zo Silicon Valley.
Táto vojna bola nakoniec pre Uber zničujúca, keď firma priznala, že kvôli konkurencii DiDi prichádza ročne o miliardu dolárov. V auguste 2016 vtedajší výkonný riaditeľ Uberu Travis Kalanick uviedol, že predá čínsky biznis Uberu spoločnosti DiDi za 17,7-percentný podiel v spoločnosti DiDi a miesto v predstavenstve.
Recipročne čínska firma investovala do Uberu miliardu dolárov. DiDi v roku 2018 expandovala do Mexika a doteraz investovala do mnohých konkurenčných spoločností, napríklad do Lyftu, indickej Ola, singapurského Grabu, estónskeho Taxify a ďalších firiem po celom svete. Z čínskej firmy tak postupne rastie svetový fenomén.
DiDi uviedla, že využije SUV značky Volvo pri budúcom spustení komerčnej prevádzky autonómnych taxíkov. Zaujímavé je, že Volvo sa už skôr stalo za rovnakým účelom partnerom Uberu. S Uberom uzavrela automobilka dohodu o zavedení flotily autonómnych taxíkov, ktorá mala fungovať už v roku 2019.
Tieto plány však zmarila havária v roku 2017, ale najmä tragická nehoda, keď v roku 2018 v arizonskom Tempe testovacie vozidlo Uberu usmrtilo chodkyňu tlačiacu cez cestu bicykel. Už vtedy bolo testovacím vozidlom Volvo XC90, ale časť zodpovednosti padla aj na bezpečnostného vodiča, ktorý sa mal venovať situácii na ceste.
Volvo napriek tomu pokračovalo v partnerstve s autonómnou divíziou Uberu a v roku 2019 oznámilo spoločne vyvinutú verziu SUV Volvo XC90 s autopilotom. No vlani Uber pod tlakom investorov predal svoju divíziu autonómnej jazdy startupu Aurora.
Volvo uvádza, že vozidlá, ktoré dodá pre flotilu DiDi, budú vybavené nevyhnutnými záložnými systémami pre riadenie a brzdenie. Niektoré z týchto funkcií, napríklad automatické núdzové brzdenie, deaktivoval Uber na samojazdiacom SUV, ktoré zabilo chodkyňu v Arizone.
Vozidlá Volvo chce vo svojej flotile autonómnych taxíkov použiť aj divízia Alphabetu Waymo. Značka, ktorá ako prvá zaviedla v autách bezpečnostné pásy a stále sa považuje za synonymum bezpečnosti, je medzi firmami testujúcimi autonómne autá populárna.
Volvo plánuje dodávať zákazníkom čiastočne autonómne autá vybavené LIDAR-mi od amerického Luminaru. Automobilka tvrdí, že od roku 2022 začne dodávať vozidlá, ktoré budú schopné samy jazdiť po diaľniciach bez zásahu vodiča.