Spoločnosti Volvo a Uber sú o dva roky pripravené predstaviť svoje prvé spoločné auto s autonómnym riadením. Uviedli variant SUV XC90 navrhnutý tak, aby od samého začiatku akceptoval a pracoval s autonómnym systémom riadenia Uber.
Vozidlo má viacero zabudovaných, aj na kapote umiestnených senzorov, ktoré mu pomáhajú orientovať sa po uliciach mesta. Automobilka Volvo, ktorá si zakladá na bezpečnosti svojich vozidiel, chce niekoľko záložných systémov na brzdenie, riadenie a kontrolu pohonu. Majú zaistiť, aby SUV zastavilo v prípade, že hlavné komponenty zlyhajú.
Kombinácia modelu XC90 s technológiou Uber má po uvedení do prevádzky umožniť úplnú autonómnu jazdu bez vodiča. Potrebný nebude ani špecialista Uberu, pripravený ako „záložný vodič“ prevziať riadenie v momente, ak by súčasná technológia zlyhala.
Aj samotné Volvo chce začiatkom roka 2020 nasadiť koncepciu autonómneho riadenia na podobnom základe pre svoje vlastné vozidlá, aj keď tieto stroje budú fungovať bez potreby držania volantu iba v „jasne určených“ oblastiach, ako sú diaľnice a cestné obchvaty.
Uber mal donedávna ambicióznejšie plány s nasadzovaním samojazdiacich áut a taxíkov, ale minuloročná smrteľná nehoda jeho testovacieho vozidla, pri ktorej zahynula cyklistka, prechádzajúca cez cestu, jeho tempo značne pribrzdila.
Od nehody Uber testuje autonómne autá len v obmedzenom režime. Spolupráca s Volvom však naznačuje, že Uber je stále odhodlaný na autonómnom riadení vozidiel pracovať. Okrem toho intenzívne finišuje aj na aerotaxíkoch Uber Air, ktoré chce spustiť v troch mestách už v roku 2024.
Volvo Cars verí, že autonómne riadenie môže potenciálne priniesť významné benefity pre bezpečnosť cestnej premávky pre spoločnosť ako celok, keď budú všetky vozidlá samojazdiace. Dovtedy môže technológia ponúknuť zákazníkom lepší zážitok z jazdy tým, že odbúra také činnosti, ako je jazda typu stop-štart v dopravných zápchach a podobne.