Mercedes-Benz
Mercedes zverejnil pohľad na technológiu hnacieho ústrojenstva svojho nadchádzajúceho elektrického CLA. Prináša niekoľko zaujímavých možností pre technológiu batérií, zdá sa, že ide o najflexibilnejší systém nabíjania, aký sme doteraz mohli vidieť. CLA zameriava na extrémne vysokú účinnosť 12 kWh/100 km, čo znamená najefektívnejší pohon. Je to vďaka novému kompaktnému elektromotoru EDU 2.0, ktorý je súčasťou novej modulárnej architektúry. Pohonný motor bude mať 200 kW na zadnej náprave, modely s pohonom všetkých kolies budú k dispozícii ešte s dodatočnou jednotkou s výkonom 80 kW na prednej náprave.

Služba Mercedes me Charge prekročila v októbri 2024 míľnik – 2 milióny nabíjacích bodov, čím sa zaradila k najväčším nabíjacím sieťam na svete. V Európe nabíjacia sieť presiahla 750 000 nabíjacích bodov. V prvých troch štvrťrokoch 2024 integroval výrobca zhruba 500 000 nabíjacích bodov, čo je to rekordný nárast od zavedenia nabíjacej služby v roku 2019, najmä ak ide o rýchlonabíjacie body s výkonom viac ako 150 kW.
Mercedes-Benz začne testovať elektromobily s polovodičovými batériami na cestách už o niekoľko mesiacov. Koncern spolupracuje s dvomi výrobcami, jedna z nich, Factorial, uviedla, že nová technológia zvýši dojazd elektromobilov až o 80 % vďaka hustote energie 450 Wh/kg. Je zároveň o 33 % menšia ako súčasná technológia.
Mercedes vo svojej správe o predajoch v USA za 2Q odhalil, že kombinovaný predaj sedanu EQS a SUV EQS klesol v prvom polroku 2024 o 52 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Tieto čísla nie sú sľubné, takže prichádza zmena. Generálny riaditeľ značky Ola Kallenius oznámil, že na novej Triede S sa pracuje a bude ponúkať verzie so spaľovacím aj plne elektrickým pohonom.