VW e-Up! s výkonom 335 koní? Študenti STU majú za sebou jedinečný projekt

ZDROJ | STU

Volkswagen e-Up! 4Boost, víťazný projekt súťaže TECHFÓRUM 2022. Ide pravdepodobne o najvýkonnejší e-Up!, aký kedy uvidíte.

Volkswagen e-Up! je na Slovensku veľmi populárny. Ide o malý mestský elektromobil, ktorý má výkon 81 koní a dojazd približne 160 km. Na prvý pohľad tak ide o bežné malé mestské auto s pekným dizajnom. Študenti strojníckej fakulty STU v Bratislave v spolupráci s FIIT STU a FEIT STU z neho však vytvorili unikát po stránke dizajnu, technológií aj výkonu.

ZDROJ | STU

NeprehliadniteVW Group má problém. Na dodanie ich elektromobilov si počkáte…

Na prvý pohľad si nemožno nevšimnúť, že model prešiel športovým redizajnom. Agresívny predný a zadný nárazník, rozšírené prahy, kolesá vystupujúce z karosérie, užšie tvarované predné svetlá a zadné krídlo, z neho robia skutočne pôsobivo vyzerajúci kúsok.

ZDROJ | STU

Interiér sa podobá tomu čo nájdete v rally aute. Jediné čo v ňom z pôvodného modelu nájdete je tachometer a hlavica radiacej páky. Volant aj sedadlá boli vymenené a z interiéru bolo vybraté všetko, čo by mohlo navyšovať hmotnosť. Za vodičom pribudla aj klietka, ktorá ho chráni v prípade prevrátenia vozidla.

ZDROJ | STU

Na mieste kde bol kufor sa nachádza prídavná batéria a dva zadné elektromotory. Vďaka tomu má e-Up! 4Boost pohon oboch náprav. Klasický e-Up! má výkon 81 koní a 210 Nm krútiaceho momentu, ktorý dosahuje vďaka jednému elektromotoru na prednej náprave.

ZDROJ | STU

Tento model má vďaka pohonu troch elektromotorov výkon 335 koní a krútiaci moment na úrovni 650 Nm. Vďaka týmto parametrom dokáže e-Up! 4Boost vystreliť z 0 – 100 km/h za 4,5 s. S týmto kúskom, by ste teda nechali sa sebou nejedného majiteľa športového modelu prémiových nemeckých značiek.

Pozrite siVW ID.4 GTX si vás získal, takto to vyzeralo na TECHBOX ID.4 GTX Roadshow!

Projekt však nebol zameraný len na ukážku toho ako sa dá elektromobil upraviť ale tiež na testovanie nových technológií. Na jeho streche sa totiž nachádza senzorovo-riadiaca jednotka platforma AIL Solution Lab. Tá pozostavá zo senzorov Lidar a sústavy kamier a poháňaná je procesorom radu NVIDIA Jetson. S ich pomocou zbierajú dáta, ktoré budú neskôr využíté na výskum v oblasti autonómneho riadenia, batériových systémov, elektrických pohonov či dokonca 5G sietí.

 

 

 

 

 

ZdrojSJF-STU

Komentáre k článku