Pôvodom švédska automobilka má v hľadáčiku ďalší cieľ. Po novom chce priniesť autonómne vozidlá aj do poľnohospodárskeho segmentu.
Volvo bolo jedným z prvých výrobcov, ktorí sa začali venovať autonómnym vozidlám. Postupne sa spoločnosť snaží angažovať v rôznych odvetviach. Najnovšie si na mušku zobrala poľnohospodárstvo.
Konkrétne sa jedná o nákladné autá, ktoré pomáhajú s úrodou cukrovej trstiny. Práve táto plodina patrí medzi najviac pestované na svete. Pri jej zbere sa však môžu zničiť až 4% z celkovej žatvy z dôvodu zničenia mladých rastlín, a to len v dôsledku pochybenia ľudského faktoru. A to chce Volvo vyriešiť.
Spoločnosť Usina Santa Terezinha Group sa stará o veľké polia cukrovej trstiny na juhu Brazílie, z ktorej sa ďalej vyrába etanol a cukor. No a práve tieto role sa stali testovacími pre automobilku.
V stručnosti má Volvo nákladné auto, ktoré jazdí popri kombajne. Nákladiak je vybavený niekoľkými senzormi, medzi ktoré patrí GPS aj gyroskop, ktoré zaisťujú odchýlku len do 25 milimetrov od daného kurzu.
Treba však spomenúť, že v aute sa neustále nachádza šofér. Jedinou jeho úlohou je ale pridávanie a uberanie plynu, o samotné otáčanie volantom sa stará systém.
Podľa hovorcu Volva nejde len o krok vpred v oblasti technológií. Vďaka tomu, že sa vodič stará len o rýchlosť vozidla je práca menej náročná, čo v konečnom dôsledku znamená, že aj viac atraktívna.
Už čínska automobilka sa tak púšťa do ďalšieho odvetvia. Najprv to boli len autonómne autá, neskôr kamióny pod zemou či smetiarske vozidlá. Sme zvedaví, ako bude výrobca naďalej pokračovať a koľko z týchto nápadov dotiahne do úspešného konca.