Reklama

Tesla sa zaparkuje sama už aj v Európe, oproti USA to však má háčik

Zdroj | Tesla
Stanislav Vinc
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Tesla oznámila oficiálne sprístupnenie funkcie „Actually Smart Summon“ už aj v Európe a na Strednom východe. Ide o súčasť fukcií autonómneho riadenia, ktorá umožňuje majiteľom privolať auto k sebe alebo ho naopak poslať zaparkovať bez toho, aby niekto musel sedieť za jeho volantom.

Fungovanie takéhoto vzdialeného riadenia je podľa mnohých kritikov príliš obmedzené, no predstavuje zásadný krok v príchode Full Self-Driving balíka funkcií autonónmneho riadenia aj do našich končín.

Funkcia Smart Summon sa pôvodne objavila v elektromobiloch Tesla ešte v roku 2019, kedy boli tieto vozidlá ešte vybavené ultrazvukovými senzormi pre detekciu prekážok a navigáciu v priestore. Keď Teska od využívania týchto senzorov upustila, práve pri funkcii Smart Summon to automobilke trvalo najdlhšie, kým ju prispôsobila pre novú metódu snímania priestoru výhradne pomocou kamier.

Obsah pokračuje pod reklamou

Elon Musk sľuboval návrat tejto funkcie ešte v roku 2022, no reálne sa tak stalo až v priebehu tohto septembra, kedy bola funkcia sprístupnená majiteľom v Spojených štátoch. Celkom nečakane sa k nim napokon pred pár dňami pripojili už aj majitelia Tesiel v Európe a na Strednom východe, kde Tesla funkcie autonómneho riadenia doposiaľ z dôvodu prísnejších zákonov výrazne obmedzovala.

Táto funkcia, po novom známa už pod názvom Actually Smart Summon (ASS), umožňuje elektromobilom Tesla pohybovať sa autonómne mimo verejných cestných komunikácií. Typickým príkladom využitia ASS, je privolanie vozidla z parkovacieho miesta ku vchodu obchodu, alebo naopak autonómne zaparkovanie vozidla na tesné miesto po tom, čo už z neho majiteľ vystúpil.

Mnohí majitelia v Spojených štátoch už dlhšiu dobu označujú Smart Summon skôr ako párty trik a spôsob, ako ohúriť známych, než užitočnú funkciu, ktorú by využívali pravidelne. V Eúrópe to ale bude platiť dvojnásobne. Z dôvodu prísnejších regulácií totiž musí byť vodič pri využívaní funkcie ASS v našich končinách vzdialený od vozidla maximálne na 6 metrov. V Spojených štátoch je to až 65 metrov.

Pozrite si

Toyota a NTT chcú pomocou mobilnej platformy AI „zrušiť“ dopravné nehody

Využitie Actually Smart Summon v Európe tak bude poriadne obmedzené a oproti Dumb Summon neprinesie väčšine majiteľov žiadne iné benefity, než už spomínaný „wow“ efekt. Dumb Summon umožňuje posúvať vozidlo vpred a vzad pomocou príkazov v mobilnej aplikácii, čo už je funkcia, ktorú ponúkajú niektorí výrobcovia v Európe už roky.

Novú funkciu môžu zatiaľ využívať majitelia vozidiel vybavených hardvérom 4. generácie. Automobilka zatiaľ nepotvrdila, či ASS dorazí aj na hardvér 3. generácie, avšak s najväčšou pravdepodobnosťou by sa tak stať malo, nakoľko Tesla tento hardvér stále podporuje aj v rámci najnovších verzií Full Self-Driving autonómneho riadenia.

Režim Full-Self Driving, v rámci ktorého je Tesla schopná jazdiť plne autonómne aj na verejných komunikáciách, je zatiaľ prístupný len v Spojených štátoch. V posledných mesiacoch sa však čoraz intenzívnejšie hovorí o tom, že Tesla intenzívne pracuje na tom, aby FSD priniesla aj do Európy a Číny. Napokon, dopravné dáta z týchto regiónov potrebuje získať skôr, než na trh prinesie svoj autonómny taxík Tesla Cybercab.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.