Samsung sa púšťa do cloudového hrania, k TV vám postačí pripojiť gamepad

ZDROJ | Samsung

Samsung si nechce nechať ujsť rozvíjajúci sa segment herných streamovacích služieb. Po spoločnostiach Amazon, Google, Microsoft a NVIDIA už bude mať svoju vlastnú službu aj tento juhokórejský gigant, ktorý ju využije najmä vo svojich televízoroch.

S myšlienkou presunu lokálneho herného hardvéru na vzdialené servery koketujú technologické spoločnosti už viac ako 10 rokov. Ešte v ére herných konzol PlayStation 3 a Xbox 360 sa v internetovom priestore objavila služba OnLive, ako aj Gaikai, ktorá bola dokonca svojho času dostupná aj v smart televízoroch Samsung. Službu však neskôr odkúpilo Sony, ktoré ju pretvorilo na vlastnú službu PlayStation Now fungujúcu vo vybraných krajinách dodnes.

Pozrite siPrvé dojmy z Nintendo Switch OLED: rovnaká veľkosť, úžasný displej

Skutočný „boom“ cloudových herných služieb však napokon nastal až v posledných 2-3 rokoch, kedy do tohto segmentu vstúpil Amazon so službou Luna, Google so službou Stadia a Microsoft s platformou xCloud (dnes už zastrešená službou Xbox Game Pass Ultimate). Môže za to najmä globálne rozšírenie optického internetu, ako aj pokrok v dátovej kompresii.

Samsung nespí na vavrínoch

Dnes už na svojej vlastnej cloudovej hernej službe podľa portálu IGN pracuje už aj Samsung, ktorý mal túto skutočnosť naznačiť na vývojárskej konferencii SDC21. Služba má fungovať na televízoroch s operačným systémom Tizen, ktorý už dnes využíva viac ako 200 miliónov zariadení od Samsungu.

https://youtu.be/ElMqHkG26sM

Samsung zatiaľ žiadne ďalšie detaily o službe nepredstavil. V tejto chvíli teda nevieme, kedy bude služba spustená, v ktorých regiónoch bude dostupná a aké tituly si prostredníctvom nej budeme môcť zahrať.

ZDROJ | Alexander Jawfox

Integrácia hernej služby priamo do televízorov však dáva perfektný zmysel. K televízoru si tak príležitostní hráči nebudú musieť kupovať výkonnú hernú konzolu (ktorých je na trhu stále nedostatok), ako ani drahý herný počítač.

Otázne však je, prečo sa Samsung rozhodol vydať cestou vlastnej hernej služby namiesto toho, aby sa spojil s niektorou z etablovaných platforiem. Pokiaľ bude jeho služba naozaj dostupná iba na televízoroch, používatelia túžiaci po dostupnosti svojich obľúbených hier aj na svojom PC, tablete alebo smartfóne, sa budú musieť obzrieť po konkurenčných službách.

ZdrojIGN

Komentáre k článku