Na taxislužbu asi Tesla nebude práve najlacnejšia značka, ale prevádzkové náklady môžu vyššiu vstupnú investíciu vyvážiť. Nejeden klient by si navyše rád užil jazdu komfortným elektromobilom ako čosi exotické.
Ak máte podobné plány, skúste kalkulácie trochu upraviť. Tesla má obavy z hromadenia vozidiel na svojich nabíjacích na staniciach, preto mení pravidlá pre svoje rýchlonabíjačky Supercharger. Tam kde ešte nedávno mohli majitelia vozov Tesla Model S nabíjať „doživotne“ zadarmo, nebudú môcť komerční používatelia nabíjať zrejme vôbec.
Firma totiž vydala nové pravidlá nazvané Supercharger Fair Use (férové používanie Superchargeru), ktoré zakazujú novým komerčným vodičom používať červeno-biele nabíjacie porty Supercharger.
Tesla pritom pracuje na rozšírení svojej siete nabíjacích staníc. V apríli oznámila, že do konca roka 2017 plánuje dosiahnuť viac ako 10 000 staníc (portov) Supercharger. Rozširovanie je potrebné na zmiernenie intenzívnej premávky na staniciach, samo o sebe však nestačí.
Nastupuje regulácia
Hoci po 15. januári 2017 už nemajú nové vozy Tesla dobíjanie zadarmo, poplatky za rýchlonabíjanie sú stále nízke a teda výhodné. Aby zlepšila obslužnosť stojanov, zaviedla Tesla aj sankčný poplatok za parkovanie pri stojane aj po ukončení nabíjania.
Tesla hovorí, že stanice Supercharger sú určené pre vodičov, ktorí nemajú vytvorené možnosti nabíjania doma alebo v práci, a keď sa nepoužívajú na tento účel, má to negatívny vplyv na dostupnosť služieb. Čo je vcelku logické.
Nové pravidlá FUP hovoria, že vozidlá zakúpené po 15. decembri , ktoré budú využívané ako taxíky, na komerčné doručovanie, alebo na prepravu, na vládne účely, alebo pre iné komerčné aktivity, nebudú mať povolené používať bezplatné stanice, uviedol portál The Verge. (Bezplatné však zostávajú len pre vozidlá predané do 15.1.2017.)
Tesla sleduje používanie vozidiel a správanie vodičov a ak zistí, že niekto nedodržiava tieto pravidlá férového používania, môže byť vyzvaný, aby prestal s používaním nabíjačiek a v určitých prípadoch môže možnosť nabíjania konkrétneho vozidla na rýchlonabíjačke jednoducho zablokovať.
Hovorca Tesly pritom uviedol, že firma podporuje používanie elektromobilov Tesla na komerčné účely a bude spolupracovať s vodičmi, aby našli iné miesta, kde si môžu svoje vozidlá nabiť. V pravidlách sa spomínajú aj možné výnimky, pri ktorých niektoré stanice môžu byť vylúčené z týchto obmedzení v závislosti od miestnych podmienok.