Rakúsky výrobca e-bikov, spoločnosť Simplon, predstavuje začiatok novej éry e-bikov. Má k tomu dopomôcť revolučný pohon, ktorý spája motor a prevodovku do jedného obalu.
Rám je celý z karbónu a bol vyvinutý od základov práve pre tento nový e-bike. Model Simplon Rapcon Pmax Pinion je dostupný v štyroch veľkostiach, a to S, M, L a XL a dvoch verziách – so zdvihom 150 a 170 mm.
Celková váha tohto e-biku je 25,3 kilogramu a celková nosnosť zhruba 140 kilogramov. Vpredu sa nachádza 29-palcové koleso, vzadu môže mať 29- alebo 27,5-palca. Na výber sú napríklad dve rôzne batérie s kapacitou 720 alebo 960 Wh.
Ak by to nestačilo, štandardnú batériu možno rozšíriť o veľkú externú batériu s kapacitou 470 Wh, čo dáva potenciálnu kapacitu až neuveriteľných 1 430 Wh, čo sa odrazí aj na skvelom dojazde.
Najzaujímavejším prvkom je nový motor Pinion E1.12, kde vďaka integrovanej manuálnej prevodovke, ktorá poskytuje 12 prevodov, nie je potrebný konvenčný systém radenia prehadzovačky. Motor si napríklad žiada výmenu oleja každých 10 000 kilometrov, pričom dosahuje maximálny krútiaci moment 85 Nm a výkon 250 W, ktorý sa môže vyšplhať až na 600 W.
K dispozícii sú štyri režimy aktívnej spolupráce s integrovaným motorom, a to Eco, Flow, Flex a Fly. Najvýkonnejší režim je ten posledný, pričom tu motor tlačí mimoriadne silno. Všetky štyri režimy je možné prispôsobiť pomocou aplikácie FIT ebike control.
Brzdy SRAM DB8 poskytujú silné a spoľahlivé spomalenie. Za príplatok môžete mať napríklad zabudovaný GPS tracker, núdzové volanie pri nehode alebo systém kontroly tlaku v pneumatikách.
Simplon Rapcon Pmax Pinion nie je rozhodne najlacnejší e-bike na trhu, vyjde na 8 999 eur. Výrobca počíta s tým, že prvé objednávky prídu k svojim majiteľom niekedy koncom tohto roka.