Reklama

Problémy elektromobilov s dojazdom v zime budú minulosťou. V budúcnosti

Zdroj | Electrek
Juraj Procházka
Zdroj | Electrek
Zdroj | Electrek

Majitelia elektromobilov v našich zemepisných šírkach vedia, že mrazivé zimné teploty batériám EV veľmi nesvedčia. Nakoniec, dobre to poznáme aj pri štartovacích batériách „spaľovákov“. Lenže zníženie dojazdu v zime až o 30 % môže poriadne zamiešať karty pri plánovaných cestách s elektrickým autom. Ale snáď svitá na lepšie časy.

Pozrite si

Žiaden mýtus, týmto elektromobilom v zime klesol dojazd až o tretinu

Čínsky startup, ktorý existuje len od roku 2020 tvrdí, že jeho najnovšia technológia batériových článkov dokáže zmierniť zásadný problém majiteľov EV – stratu nabíjacieho výkonu a dojazdu v chladnom počasí v zime.

Obsah pokračuje pod reklamou

Spoločnosť Guangzhou Juwan Technology Research Co., Ltd., známejšia pod názvom Greater Bay Technology (GBT), je batériový startup, ktorý sa v roku 2020 vyčlenil zo spoločnosti GAC Motor. Za svoju krátku existenciu už vyvinula batériový článok, ktorý nazýva eXtreme Fast Charging (XFC), a ktorý sa dokáže úplne nabiť za 15 minút.

Teraz Greater Bay Technology hovorí, že jej nové články sa môžu nabiť a normálne fungovať do šiestich minút. A to bez ohľadu na vonkajšiu teplotu. Nový článok Greater Bay sa nazýva batéria Phoenix EV a sľubuje dojazd 1 000 km na jedno nabitie a výkon, ktorý neovplyvní vonkajšia teplota, uvádza magazín Electrek. Ide o trochu mätúce označenie, pretože dojazd elektromobilu určuje celková kapacita batérie a nie jediný článok, akých sú v batérii stovky. A od ich počtu celková kapacita závisí.

Zdroj | www.autohome.com.cn

V každom prípade, ako sa dočítate na stránke firmy Juwan Technology Research, nová super rýchlonabíjacia lítiová batéria Juwan bude použitá v sériovo vyrábanom modeli SUV GAC AION V Plus od septembra tohto roku. Spoločnosť upresňuje, že sa dokáže nabiť na 80 % za 5-8 minút.

Tento rýchly úspech pomohol mladému startupu stať sa „jednorožcom“ a zhromaždiť v prepočte viac ako 155 miliónov USD v rámci financovania.

Startup nedávno informoval, že jeho články Phoenix sa dokážu v priebehu piatich minút zahriať z -20 ℃ na +25 ℃. Pokročilý tepelný manažment pomáha stabilizovať batériu elektromobilu bez ohľadu na to, či je horúce leto alebo zima. Pritom sa dokáže nabiť z 10% na 80 % kapacity zhruba za šesť minút na nabíjacích platformách v rozsahu od 300 V do 1 000 V.

Zdroj | Daily Revs

Batéria Phoenix od GBT na výmenu tepla využíva novovyvinuté materiály s ultra vysokou tepelnou vodivosťou. Tak optimálne využíva oblasť výmeny tepla článku a vytvára 3D systém tepelného manažmentu. Výmena tepla je oproti tradičným riešeniam údajne 18-krát vyššia, čo sa prejavuje tak pri ohreve, ako aj pri chladení v podobe 3x rýchlejšej regulácie teploty.

Pozrite si

Nech to lieta! Lítium-sírové batérie dosahujú energetickú hustotu 540 Wh/l

Ďalším originálnym riešením batérie je spájanie článkov v štýle „magazine clip“, ktoré okrem optimalizovanej výmeny tepla umožňuje aj vyššiu bezpečnosť pri mechanickom poškodení.

Batérie od Greater Bay Technology vyzerajú určite zaujímavo, ale inflácia rôznych senzačných ohlásení v tejto oblasti vzbudzuje logické pochybnosti, či ide o reálny produkt, alebo skôr o PR kampaň na lákanie investorov. Ohlásenie, že sa batérie už na jeseň budú montovať do sériovo vyrábaného elektromobilu GAC AION V Plus, však naznačuje prvú možnosť. Startup už údajne rokuje aj s ďalšími automobilkami, takže snáď sa jedného pekného (zimného) dňa prestaneme obávať, či sa akčný rádius nášho elektrického tátoša kvôli mrazivému ránu neznížil o 100 kilometrov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.