Vysoká efektivita pohonu, ktorá je typická pre batériové elektrické vozidlá prináša v zimnom období negatívnu vlastnosť, ktorá je typická pre každý elektromobil. S klesajúcou teplotou sa každému elektromobilu zásadne mení dojazd.
Mnoho výrobcov pri navrhovaní svojich elektromobilov sa zameriava na testovanie v extrémnych zimných podmienkach. Americký výrobca Ford sa majiteľov elektrického pickupu F-150 Lightning snaží v dostatočnej miere informovať ako postupovať počas zimnej prevádzky.
Spoločnosť Recurrent sa v nedávnej štúdii zamerala na túto oblasť a otestovala 13 elektromobilov pri teplotách pod bodom mrazu. Podľa výsledkov štúdie sa najhoršie umiestnili elektrické vozidlá Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E a Volkswagen ID.4. Všetky spomínané vozidlá v zimnom období strácajú zo svojho dojazdu viac ako 30 %.
Údaje použité v štúdii vychádzajú z databázy viac ako 7 000 vozidiel z celého USA, ktoré sa priebežne aktualizujú. Na základe uvedených údajov Chevrolet Bolt zaznamenal odhadovaný pokles dojazdu 32 %. Omnoho lepšie si nepočínal ani Ford Mustang Mach-E, ktorý zaznamenal pokles 30 %. Problémom je absencia tepelného čerpadla, čo výrazne navyšuje spotrebu elektrickej energie.
Rovnako ako v prípade Fordu na absenciu tepelného čerpadla doplatil aj nemecký Volkswagen ID.4, ktorý zaznamenal pokles dojazdu 30 %. Samotný výrobca už v minulosti čelil výraznej kritike za absenciu tepelného čerpadla, čo vyústilo k neskoršiemu zníženiu ceny tohto komfortného prvku výbavy. Zimná prevádzka má vplyv na dojazd každého elektromobilu, a aj preto je odporúčané elektromobil parkovať vo vykurovanej garáži a pred jazdou predhriať kabínu vozidla.