Zdá sa, že sociálne siete zasahuje nový trend zvaný predplatné. Na túto vlnu naskakuje už aj Instagram, kde tvorcovia budú vedieť zamknúť obsah len pre svojich predplatiteľov.
Instagram tento rok zostavil svoj program predplatného pre tvorcov a teraz pridáva niekoľko kľúčových častí. Tvorcovia teraz môžu zdieľať príspevky svojho kanála len pre odberateľov. Tieto Reels a fotografie budú mať fialový odznak so symbolom koruny, čím viac vyniknú. Šéf Instagramu Adam Mosseri povedal, že toto je funkcia, na ktorú mal od tvorcov najviac požiadaviek.
Ďalšou novinkou je čet s predplatiteľmi. Tvorcovia môžu ísť do skupinových správ s až 30 odberateľmi. Skupinové čety môžu začať zo svojej doručenej pošty alebo príbehu a automaticky sa skončia po 24 hodinách.
Fanúšikovia budú mať tiež prístup k domovskej karte odberateľa v profile tvorcu. Spoplatnený obsah tam bude centralizovaný vrátane fotografií, Reels a archivovaných príbehov.
Desaťtisíce tvorcov v USA majú aktuálne prístup k novému programu predplatného, ktorý im umožňuje účtovať si až 100 dolárov mesačne za prístup k exkluzívnemu obsahu.
Instagram začal testovať predplatné tvorcov v januári, kedy spoplatnil príbehy a živé prenosy. Odberatelia tiež získajú fialový odznak, ktorý sa zobrazuje vedľa ich používateľských mien v komentároch a v správach.
Materská spoločnosť Meta tak ponúka tvorcom ďalšie prostriedky na budovanie publika a zdieľanie obsahu na Facebooku a Instagrame. Minulý mesiac spoločnosť Meta uviedla, že si nebude účtovať províziu zo zárobkov tvorcov, a to až do roku 2024. Meta predtým uviedla, že do konca tohto roka nezníži ani príjmy z Facebooku a Instagramu.