Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Počas jazdy mu odpadol volant, Tesla mu za opravu vystavila faktúru

Počas jazdy mu odpadol volant, Tesla mu za opravu vystavila faktúru
Zdroj | @preneh24
Stanislav Vinc
Počas jazdy mu odpadol volant, Tesla mu za opravu vystavila faktúru
Zdroj | @preneh24
Zdroj | @preneh24

Žiadna značka nevyrába dokonalé autá, no máloktorá má v oblasti kvality výroby a spracovania v dnešnej dobe tak zlé renomé, ako americká Tesla. Do série nepríjemností, ktoré si zažili majitelia jej vozidiel, sa najnovšie zaradil odpadnutý volant počas jazdy.

K incidentu malo dôjsť na takmer úplne novom vozidle Tesla Model Y, ktoré si jeho prvý majiteľ prebral presne pred týždňom, konkrétne 24. januára 2023. Počas včerajšej jazdy po diaľnici si vodič všimol, že s volantom nie je niečo v poriadku, krátko na čo sa volant takmer úplne oddelil od palubovky.

Vodič uviedol, že za ním v tom čase našťastie nešli žiadne autá a tak mohol s poškodeným vozidlom bezpečne zastaviť, hoci sa mu ho už z očividného dôvodu nepodarilo dostať na pravú stranu, teda do odstavnej časti krajnice.

Obsah pokračuje pod reklamou

Po privolaní polície a odťahovej služby bol Model Y odvezený do servisného strediska, ktoré vodiča kontaktovalo správou, „Dobré ráno, obdržali sme vaše vozidlo, ale nemáme žiaden kontext prečo bolo privezené. Vedeli by ste nám poskytnúť nejaké informácie o tom, čo je s vašim vozidlom?“, na čo im vodič zaslal vysvetlenie a fotografie, ktoré zverejnil aj na Twitteri.

Servisné stredisko automobilky vyjadrilo ľútosť nad vzniknutou situáciou a majiteľa informovalo, že sa už jeho vozidlom plne zaoberajú. Následne ho však v aplikácii čakalo nepríjemné prekvapenie – faktúra na opravu odpadnutého volantu vo výške 103,96 dolára.

Pozrite si

Prenosný projektor od LG poteší nečakanými funkciami

Vodič pritom od automobilky žiadal, aby mu vrátila peniaze, nakoľko sa už za volantom elektromobilu značky podľa jeho slov nebude cítiť s jeho rodinou bezpečne. Servisné stredisko ho informovalo, že Tesla možnosť vrátenia vozidla s plnou finančnou refundáciou neakceptuje, no môže sa údajne skúsiť obrátiť na oddelenie predaja a dodávok priamo u výrobcu.

Publikácia tohto incidentu na sociálnej sieti Twitter, kde v príspevkoch označil aj Elona Muska (generálneho riaditeľa automobilky Tesla, aj soc. siete Twitter), mu zrejme pomohla v argumentácii a servisné stredisko napokon faktúru na opravu volantu anulovalo. Či sa mu však podarí získať späť celú čiastku na výmenu za vrátenie vozidla, je v tejto chvíli otázne.

Nejde pritom o prvý takýto prípad, k takmer identickému incidentu došlo ešte v roku 2020, kedy majiteľ elektromobilu Tesla Model 3 stihol so svojim vozidlom od doručenia prejsť len 340 míľ, kým sa ocitol v rovnakej situácii počas parkovania do garáže. Tesla v tomto prípade potvrdila, že vo vozidle nebola namontovaná skrutka, ktorá drží volant na mieste.

Tesla v rámci problémov s upevnením volantov nie je jediná. Ako upozorňujú komentujúci pod týmto incidentom, v roku 2018 musel Ford zvolať do servisu až 1,4 milióna vozidiel z dôvodu použitia príliš krátkej skrutky na prichytenie volantu. Podobným incidentom si prešiel v tom istom roku aj Hyundai, ktorý zvolával do servisov zhruba 44-tisíc kusov vozidiel Santa Fe. V týchto prípadoch však na rozdiel od Tesly neboli evidované žiadne reálne incidenty.