Reklama

Ovplyvnia čínske elektromobily aj trh s ojazdenými vozidlami?

Michal Sobek

Čínske elektromobily začali pomaly zaplavovať nielen územie Európy, ale aj USA, preto proti nim zakročili navýšením ciel. Avšak môžu spôsobiť revolúciu aj v segmente jazdných vozidiel?

Elektromobilita síce neustále napreduje, avšak ukazuje sa, že Slováci jej až tak veľmi neveria. Hlavným problémom je podľa nich stále nedostatočná nabíjacia infraštruktúra alebo privysoké ceny.

Zdroj | BYD
Obsah pokračuje pod reklamou

Mnoho ľudí chce zaexperimentovať s elektromobilom takým spôsobom, že si ho najskôr kúpia v ojazdenom stave, kde sú ceny predsa len o niečo priaznivejšie.

Práve tu by mohli v budúcnosti bodovať práve elektromobily z Číny, keďže už ako nové sú výhodnejšie ako iné a s pribúdajúcimi rokmi a kilometrami by ich výsledná cena mala byť nižšia ako s porovnateľným elektromobilom, ktorý ale bol vyrobený mimo Číny.

Avšak tu sa naskytá mnoho otáznikov spojených s amortizáciou a spoľahlivosťou. Taktiež do karát nehrá ani dostupnosť náhradných dielov. To v konečnom dôsledku znamená, že môže nastať aj taká alternatíva, že z týchto dôvodov nebude dostatočný záujem o jazdené elektromobily pôvodom z Číny.

Pozrite si

Ktorý elektromobil vás výjde dlhodobo najlacnejšie? Toto sú 3 najšetrnejšie

Tu sa však polemizuje aj o takej alternatíve, že kupujúci uprednostnia cenovo výhodnejší nový čínsky elektromobil ako jazdený elektromobil európskeho pôvodu.

Avšak mnoho čínskych automobiliek stavia, resp. bude stavať svoje závody aj na európskom území, čo ide priamo ruka v ruke s tým, že ceny čínskych elektromobilov by mohli porásť.

Najvýraznejšími hráčmi sú MG, BYD, ale aj Tesla, ktorá európsky trh zásobuje elektromobilmi vyrábanými v závode v Šanghaji. Minulý rok ich podiel predstavoval na európskom trhu takmer 20 %, tento rok by sa to malo vyšplhať až na 25 %.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.