Nissan predstavil svetu dlhoočakávanú šiestu generáciu svojho ikonického modelu Micra, ktorá prichádza ako plne elektrické vozidlo. Má čosi z konceptu 20-23, no ani zďaleka nie je taký športový.
Novinka sa ale stále môže pochváliť „odvážnym“ novým vzhľadom, pokročilými technológiami a dojazdom presahujúcim 400 km!
Nová elektrická Micra sa dizajnovo výrazne odlišuje od svojich predchodcov, podobá sa skôr na Nissan Concept 20-23 z roku… 2023. Oproti predchdcom má robustnejší a vzpriamenejší postoj, širšie blatníky a kompletne prepracovanú prednú časť s výraznými kruhovými alebo ak chcete polkruhovými dennými LED svetlami.
Celkový dizajn, za ktorým stojí európske dizajnérske štúdio Nissanu, je ale v konečnom dôsledku jednoduchý, čistý a hravý, prispôsobený európskym zákazníkom. V niečom pripomína Fiat 500, v inom zas Renault 5 E-TECH, z ktorého napokon aj vychádza.
Nová Micra vraj bude dostupná v 14 farbách karosérie, vrátane dvojfarebných kombinácií s čiernou alebo sivou strechou, a štandardne bude vybavená 18″ kolesami.
Interiér prešiel rovnako výraznou modernizáciou. Dominuje mu dvojica 10,1″ displejov – jeden pre navigáciu a infotainment a druhý ako digitálny prístrojový panel pred vodičom. Nový je aj trojramenný volant.
Nissan Micra EV bude k dispozícii s dvoma variantmi batérií:
- 40 kWh batéria:
- Výkon motora: 90 kW (122 k)
- Krútiaci moment: 225 Nm
- Dojazd (WLTP): približne 310 km
- DC nabíjanie: až 80 kW
- 52 kWh batéria:
- Výkon motora: 110 kW (150 k)
- Krútiaci moment: 245 Nm
- Dojazd (WLTP): približne 408 km
- DC nabíjanie: až 100 kW
Rýchlonabíjanie na DC nabíjačkách vraj umožní doplniť energiu z 15 % na 80 % kapacity batérie približne za 30 minút pre obe verzie. Veľkou novinkou je aj podpora technológie V2L, ktorá umožní napájať externé elektrické spotrebiče priamo z batérie auta. Štandardne bude Micra EV vybavená palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW.
K lepšej jazdnej dynamike a komfortu prispeje viacprvkové zavesenie zadných kolies, čo je v tejto triede vozidiel zriedkavé. Keďže ide o Nissan, nesmie chýbať ani systém e-Pedal umožňujúci jazdu s jedným pedálom – plynom. O brzdenie sa postará silná rekuperácia schopná až zastaviť.
Nová Micra meria na dĺžku menej ako 4 metre, na šírku necelých 1,8 m a rázvor náprav dosahuje 2,54 metra. Hmotnosť sa pohybuje od približne 1 400 kg pre verziu s menšou batériou po 1 524 kg pre verziu s väčšou batériou. Aj vám sa podobá na viaceré súčasné mini elektromobily? Okrem Renault 5 E-TECH, na ktorého základoch je postavaná a dokonca sa aj bude vyrábať v rovnakom francúzskom závode, je podobná ako aktuálna novinka, BYD Dolphin Surf.
S ním má zhodný aj objem kufra, cca 300 litrov, resp. vyše 1 000 litrov po sklopení zadných sedačiek. Rovnako mu nechýba ani spomínané V2L či slušná dávka bezpečnostných systémov, komplexný balík bezpečnostných a asistenčných systémov Nissan ProPILOT Assist. Ten by mal zahŕňať inteligentné núdzové brzdenie s detekciou chodcov a cyklistov, adaptívny tempomat, systém udržiavania v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na únavu vodiča a potenciálne aj automatický parkovací asistent ProPILOT Park.
Na rozdiel od BYD Dolphin Surf bude Nissan Micra dostupná na trhu až koncom roku. Prvé dodávky zákazníkom sa očakávajú začiatkom roka 2026. Hoci oficiálne ceny ešte neboli zverejnené, očakáva sa, že základný model by sa mohol pohybovať okolo hranice 25 000 € a vyššie, podobne ako Renault 5.