Reklama

Mercedes EQ predstavil prvé AMG aj v segmente SUV. Výkon atakuje 700 koní!

Zdroj | Mercedes EQ
Zdroj | Mercedes EQ
Michal Sobek
Zdroj | Mercedes EQ
Zdroj | Mercedes EQ

Automobilka Mercedes-EQ len v polovici októbra predstavila model Mercedes-Benz EQE SUV a teraz viac poodhalila aj jeho športovú AMG verziu. Ide pritom o prvé plne elektrické SUV automobilky, za ktorým stojí tím AMG.

K dispozícii sú dva varianty nového AMG SUV, a to základný model Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC a ešte športovejší model Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+. Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG, tvrdí, že ide o najvšestrannejšie elektrické vozidlo od spoločnosti Mercedes-AMG.

Dizajnovo má veľmi blízko k základnému modelu EQE SUV a vozidlo je postavené na rovnakej platforme ako ďalší AMG súrodenci EQS a EQE. K pohodlnej jazde prispeje aj vzduchový podvozok AMG Active Ride Control, čo je systém stabilizácie nakláňania špecifický pre vozidlá AMG. Dizajn podčiarkujú aerodynamicky optimalizované disky AMG z ľahkej zliatiny s rozmermi 21 alebo 22 palcov.

Obsah pokračuje pod reklamou

Mnohé charakteristické prvky AMG zaručujú vysokú rozpoznateľnosť a prispievajú k posilneniu značky ako napríklad obloženie chladiča s čiernym panelom špecifickým pre AMG s pochrómovanými vertikálnymi vzperami lisovanými za tepla a integrovanou hviezdou Mercedes a nápisom AMG. Novinkou je špecifická plaketa na kapote motora s erbom AMG namiesto hviezdy Mercedesu. Sériové svetlomety Digital Light pri odomknutí a zatvorení vozidla premietnu projekciu špecifickú pre AMG.

Interiéru dominujú tri obrovské displeje ako už poznáme z iných vozidiel tejto nemeckej automobilky so systémom MBUX. Volant AMG Performance je v koži Nappa, v spodnej časti sploštený, v oblasti uchopenia perforovaný a so strieborne sfarbenými hliníkovým páčkami na nastavenie rôznych úrovní rekuperácie. Znak AMG je všade po interiéri, aj na sedadlách so špeciálnym poťahom z imitácie kože Artico s mikrovláknom Microcut a červenými ozdobnými švami.

A teraz k výkonu. Každý z dvoch variantov má synchrónne pracujúce dva elektromotory umiestnené pri oboch nápravách. Model EQE 43 4MATIC má výkon 476 koní a silnejšia verzia EQE 53 4MATIC+ až 687 konských síl. Maximálny krútiaci moment sa pohybuje od 858 až do 1 000 Nm.

Na zrýchlenie z 0 na 100 km/h potom model Mercedes-AMG EQE 53 4MATIC+ SUV potrebuje len 3,5 sekundy. Čo sa týka dojazdu, tak menej výkonná verzia by mala zvládnuť až 488 km na jedno nabitie a výkonnejšia verzia 470 km.

Súčasťou modelu EQE 53 4MATIC+ SUV sú elektromotory špecifické pre AMG s prispôsobenými vinutiami, iné balíky plechov, vyššie elektrické prúdy a špecifické invertory. To umožňuje vyššie otáčky motora, a teda ešte vyšší výkon.

Takýto výkon treba aj rýchlo ubrzdiť. O to sa postará vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so šesťpiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s rozmermi 415 x 33 mm na prednej náprave a jednopiestikovými strmeňmi bŕzd a brzdovými kotúčmi s veľkosťou 378 x 22 mm na zadnej náprave.

Automobilka zatiaľ nezverejnila nič, čo sa týka samotných cien jednotlivých verzií. Uvidíme, ako si AMG vo verzii SUV poradí s priamou konkurenciou v podobe modelov Tesla Model X Plaid alebo BMW iX M60.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.