Holandská spoločnosť Lightyear šokovala už v roku 2019, keď predstavila prototyp elektromobilu Lightyear One, schopného dobíjať batériu aj pomocou solárnych panelov.
Vlani bol predstavený Lightyear 0, ktorý je vyvrcholením šiestich rokov výskumu a vývoja od roku 2016. Vďaka výnimočnej aerodynamike dokáže zo slnka v optimálnych podmienkach dobiť energiu až na 70 km jazdy denne, čo prispieva k dojazdu zhruba 400 míľ (644 km). Rovnako šokujúca, ale v opačnom zmysle, je ale aj cena solárneho auta Lightyear 0, okolo 250 000 EUR podľa výbavy.
To si uvedomuje aj výrobca, preto už istý čas pracuje na úspornejšom a cenovo prijateľnejšom modeli. Lightyear 2 bol prezentovaný spolu s modelom Lightyear 0 na januárovej výstave CES 2023 v Las Vegas, kde právom zaujal návštevníkov.
Nový sedan Lightyear 2, ponúka rovnaký štýl efektívnej aerodynamiky a solárnych panelov, ako Lightyear 2 v o niečo menšom prevedení, ale s cenovkou 40 000 EUR pre masový trh. Lightyear zároveň otvoril listinu rezervácií pre záujemcov, ktorí sa dostanú na čelo poradia po spustení predobjednávok.
Cieľom spoločnosti Lightyear je, aby ich solárny elektromobil využíval svoje nezávislé solárne nabíjanie na zníženie celkových emisií počas životnosti na polovicu v porovnaní s bežnými elektromobilmi nabíjanými výlučne z elektrickej siete. Podľa odhadov by solárne panely Lightyear 2 mohli ušetriť až dve tretiny nabíjaní zo siete v porovnaní s počtom nabíjaní „nesolárneho“ elektromobilu.
Lightyear uvádza teoretický dojazd nového modelu až 800 km na jedno nabite, nie je však jasné, koľko z toho dokáže Lightyear 2 pokryť zo slnka. Oproti Lightyear 0 má totiž kratší profil, čo znamená menej priestoru pre solárne články, takže „solárny dojazd“ bude pravdepodobne kratší ako 70 km denne.
Lightyear zatiaľ o „ľudovom“ solárnom automobile príliš veľa detailov neodhalil, ďalšie podrobnosti o oficiálnom debute Lightyear 2 majú byť zverejnené koncom tohto roka.
Podľa úvodných ukážok pôjde o kompaktný štvordverový model, ktorý má podobne ako Lightyear 0 solárne panely integrované do strechy a kapoty. Nové auto nemá aerodynamické kryty zadného kolesa a spolieha sa na iný aerodynamický dizajn kolies v porovnaní s Lightyear 0. Nabíjacia zásuvka sa nachádza hneď za predným kolesom na strane spolujazdca.
Záujemcovia o solárny elektromobil Lightyear 2 si budú musieť na svoju jazdu ešte zopár rokov počkať. Lightyear totiž počíta so spustením výroby až koncom roka 2025.