Výhody
- výkon
- kvalitný zvuk
- možnosť výmeny komponentov
Nevýhody
- nemožnosť výškového nastavenia
- hlučnosť ventilátorov
All-in-one počítače už nie sú na trhu ojedinelé, no sú predovšetkým konštruované na prácu v kancelárii, v ktorej chce používateľ ušetriť čo najviac miesta a minimalizovať množstvo káblov.
Nový Lenovo IdeaCentre AIO Y910 s 27-palcovým displejom s rozlíšením 2 560 x 1 440 pixelov (1440p), obnovovacou frekvenciou 144 Hz (bez podpory G-Sync) a odozvou 5 ms ide ale novým smerom.
Hlavnou výhodou je práve spomínané all-in-one riešenie poskytujúce hráčom kvalitný herný zážitok aj bez nutnosti zapájania množstva káblov (monitor > grafická karta, reproduktory > zvuková karta a … ).
Po umiestnení 12,24-kilogramového zariadenia s rozmermi 237,6 x 615,8 x 490,25 mm na stôl stačilo zapojiť len jediný kábel do zástrčky a počítač bol pripravený na spustenie
Vďaka 128 GB SSD disku bol operačný system Windows 10 pripravený na používanie takmer okamžite, no keďže sa jedná o herné zariadenie, výrobca pribalil ešte 2 TB 7200-otáčkový mechanický disk na ukladanie multimédií a predovšetkým hier.
O čo najvyšší výkon v hrách sa stará procesor Intel Core i7-6700 operujúci na frekvencii 3,4 Ghz, grafická karta NVIDIA GeForce GTX 1070 s kapacitou pamäte 8 GB s HDMI výstupom a vstupom a 16 GB pamäť RAM.
V balení nájdete okrem samotného počítača aj jednoduchú USB klávesnicu a myš, ktorú pravdepodobne ale v najbližších dňoch vymeníte za ich herné verzie.
Najväčšou výhodou novinky je možnosť výmeny hardvérových komponentov za výkonnejšie odobratím zadného krytu silnejším zatlačením na veľký červený Ypsilon.
S dávkou základných zručnosti s výmenou hardvéru, by pre vás nemal byť problém navýšiť pamäť RAM na maximálnu kapacitu 32 GB či vymeniť SSD disk za väčší.
Lenovo IdeaCentre AIO Y910 ma však sklamalo nemožnosťou výškového nastavenia, ktoré som v danej cenovej kategórii očakával. K dispozícii je iba nastavenie zobrazovacie uhla (maximálne 178 stupňov).
Na testovanie výkonu som si zvolil trojicu hier pozostávajúcu z titulov Far Cry: Primal, Rise of the Tomb Raider a nakoniec Wach Dogs 2. Maximálna hodnota snímkov za sekundu sa v hrách líšila, no v zásade som bol s výkonom spokojný. Teda pozrime sa na to detailnejšie.
Začal som prvou menovanou, v ktorej som nastavil hádam všetko na maximum, dokonca aj Anti-Aliasing(AA), ktorý si výrazne ukrajuje z výkonu. No ani to hardvér all-ine-one počítača nezastavilo za cestou k 60 fps.
Snímky sú v rozlíšení 1 328 x 747 px.
Vývojári z Ubisoftu hru vybavili aj benchmarkom, ktorý výrazne uľahčil testovanie, ako môžete vidieť na výsledku. Far Cry: Primal si veľkú časť z dostupnej kapacity VRAM pamäte neukrojil, no aj tak umožnil hranie na priemerne 58 snímkach za sekundu v rozmedzí 51 až 61 fps.
Avšak natoľko jednoznačné to nebolo po spustení hry Rise of the Tomb Raider. Tá okrem komplexných grafických nastavení umožnila vyskúšať, aký má vplyv DX 12 na počet snímkov za sekundu.
Začneme najhorším výsledkom, ktorý bol čiastočne spôsobený aj vypnutím DirectX 12. Po nastavení Anti-Aliasingu na hodnotu SSAA 4x ma dokonca hra upozornila na významné zníženie snímkovania.
Taktiež, ako aj v prípade Far Cry: Primal som použil na testovanie benchmark dostupný priamo v hre. Grafika bola očarujúca, no priemerná a najnižšia hodnota fps už žiaľ nie.
V niektorých okamihoch klesla hodnota fps dokonca až na 14 snímkov za sekundu, no vzápätí vyskočila až k 70. V zásade by ste sa tak stretli s badateľnými prepadmi snímkovania a zasekávaním.
Totožné nastavenia, no už s aktivovaným DX 12 výrazne nenavýšili celkové fps. Tým sa zároveň potvrdila nutnosť zníženia výkonnostne náročného Anti-Aliasingu.
Zmena na FXAA a aktivovaný DX 12 priniesla očakávané výsledky. Celkové skóre siahalo takmer až k 75 fps a jednotlivo neklesalo pod 40 snímkov za sekundu. Bez DX 12 som zaznamenal pokles o približne 10 jednotiek.
Poslednou z trojice bol minuloročný titul zobrazujúci americké San Francisco. Síce za hrou stojí Ubisoft, ako aj v prípade Far Cry: Primal, no testovanie som už musel realizovať cez program Fraps.
Pri vysokých až ultra nastaveniach s vypnutým Motion Blurom a s Post-Process Anti-Aliasingom program Fraps počas jazdy po meste signalizoval hodnoty siahajúce tesne nad 40 fps.
Stačila však len zmena z QHD rozlíšenia na Full HD a hneď som bol svedkom nárastu fps o približne 10 jednotiek. Len pre zaujímavosť s TXAAx8 Multisample Anti-Aliasingom som počas jazdy nedosiahol ani minimálnych 30 fps.
Počas testovania som si užil aj kvalitný zvukový výstup vďaka zabudovaným reproduktorom značky Harman/Kardon, ktorú koncom minulého roka kúpil kórejský Samsung. Nevyhol som sa však okamihom, kedy vyťaženosť hardvéru bola zreteľná nadmernou hlučnosťou ventilátorov.
Celkovo sa nemusíte obávať problémov s hraním na 60 fps, aj keď za cenu nižšieho rozlíšenia či minimálnej hodnoty Anti-Aliasingu, ktorý má významný vplyv na výkon.
Okrem výkonu ma Lenovo IdeaCentre AIO Y910 zaujalo aj drobnostami, ktoré síce nie sú smerodajné pri hodnotení, no určite potešia. Napríklad z ľavej časti obrazovky je možné vyklopiť držiak na slúchadlá a z hornej časti zas vysunúť RealSense kameru.
Ak plánujete pripojenie periférií, môžete rátať s kvartetom USB 3.0 portov (jeden je možné používať na nabíjanie smartfónu aj vo vypnutom stave počítača) a dvojicou USB 2.0 portov. Chýba ale USB-C konektor.
Samozrejmosťou je 3,5 mm jack pre slúchadlá a mikrofón, Ethernet port a bezdrôtová konektivita prostredníctvom Wi-Fi 802.11 b/g/n/ac a čítačka pamäťových kariet. Nečakal som však optickú mechaniku umiestnenú na ľavej strane.
A na záver informácia o cene. Lenovo IdeaCentre AIO Y910 ju má stanovenú na sumu 2 100 eur, ktorá na prvý dojem môže pôsobiť ako prehnane vysoká, no nie je to celkom pravda.
Len za procesor, grafickú kartu, pamäť RAM, HDD a SSD by ste zaplatili takmer 1 000 eur a to ešte potrebujete kvalitný monitor (s podobnými parametrami aké má displej sa pohybuje okolo ceny 450 eur) a reproduktory.
Celkovo herný all-in-one počítač Lenovo IdeaCentre AIO Y910 s vysokým výkonom stoji skutočne za zváženie aj pre náročnejších hráčov.