Konečne sme sa dočkali predstavenia ďalšieho elektromobilu z dielne automobilky Kia. Ide tak o ďalší model SUV, ktorý nezaprie svoju podobnosť s vyšším modelom. Čo ešte ponúkne?
Cieľom inžinierov bolo priniesť odvážny a progresívny dizajn s inovatívnym interiérom, ktorý podľa automobilky nanovo definuje B segment kompaktných elektrických SUV modelov.
Zvonku je jasné, že Kia sa drží dizajnového jazyka, ktorý v plnej paráde ukázala už pri modeli Kia EV9. Táto dizajnová filozofia sa nazýva zjednotenie protikladov. Musíme uznať, že exteriér sa veľmi vydaril a obzrie sa za ním množstvo ľudí. Čo sa týka rozmerov, tak na dĺžku má 4 300 mm, šírka je 1 850 mm, výška 1 560 mm a rázvor má 2 680 mm. Základný objem kufra je 460 litrov.
Dizajn dopĺňajú 19-palcové disky s diamantovým výbrusom. Tie sú umiestnené v hranatých lemoch blatníkov, čo elektromobilu pridáva na mohutnosti. Presné svetlomety sú veľmi výrazné, pretože sú úplne na krajoch čistej prednej masky a sú umiestnené vertikálne.
Zadné svetlá obtekajú okolo piatych dverí, čo vyzerá mimoriadne efektívne. Na výber bude až deväť farieb, ale dve z nich, konkrétne Aventurine Green a Terracotta, boli vytvorené špeciálne pre tento model.
V interiéri dominuje dvojica 12,3-palcových dotykových displejov, medzi ktorými sa netradične nachádza 5,3-palcový displej, cez ktorý sa upravujú nastavenia klimatizácie. K dispozícii je aj 12,3-palcový head-up displej. Grafika je na tom už tradične veľmi prehľadne.
Mnohé funkcie sú dostupné priamo z volantu, aby vodič nemusel svoju pozornosť smerovať niekde inde. Nechýba ani priehradka na bezdrôtové nabíjanie smartfónu. Zákazníci si môžu vybrať z rôznych povrchových úprav, vrátane Subtle Grey a Warm Grey. Onyx Black je vyhradená výlučne pre stupeň výbavy GT-Line.
Zrejme nie je prekvapením, že novinka je vybavená všetkými možnými bezpečnostnými asistentami. Kia EV3 je prvým modelom, ktorý využíva novú technológiu rekuperačného brzdenia i-Pedal 3.0. Toto je prvý elektrický model, ktorý je vybavený technológiou Kia AI Assistant, ktorá poskytuje zákazníkom nové a inovatívne spôsoby priamej a intuitívnej interakcie a ovládania funkcií vozidla.
Tento elektromobil stojí na platforme E-GMP, ktorá umožňuje pohon predných kolies. Výkon elektromotora je 150 kW spolu s krútiacim momentom na úrovni 283 Nm. To znamená zrýchlenie na stovku za 7,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 170 km/h.
Na výber budú dve verzie, ktoré budú mať osadený rovnaký elektromotor, ale budú sa líšiť kapacitou batérie. Nižšia verzia ponúkne batériu s kapacitou 58,3 kWh, verzia s dlhším dojazdom 81,4 kWh. Dojazd by mal byť v prípade verzie s väčšou batériou až 600 km podľa metriky WLTP. Z 10 na 80 % sa potom Kia EV3 nabije za približne 31 minút. K dispozícii je aj technológia V2L.
Avšak na model Kia EV3 si ešte nejaký čas počkáme. Najskôr sa začne predávať na domovskom kórejskom trhu niekedy v júli a na globálne trhy zamieri v druhej polovici tohto roka. Ceny budú upresnené neskôr.