Pri predstavení vynovených modelov Taycan nemecké Porsche akoby „zabudlo“ na najvýkonnejšiu verziu tohto obľúbeného elektromobilu pre milionárov, Turbo GT. Teraz je tomu koniec, je konečne tu!
Porsche Taycan Turbo GT má takmer 3x vyšší výkon ako základná verzia a okrem iného to z neho robí najvýkonnejšie Porsche všetkých čias. Samozrejme, pretekárske špeciály nepočítame.
Pre porovnanie, súčasná generácia Porsche Taycan má v základe výkon 300 kW a 82,3 kWh batériu. Porsche Taycan Turbo GT ale ponúkne 760 kW, teda 1 034 koní, resp. 580 kW (777 koní) v základe. Top výkon je možné získať z auta iba na niekoľko sekúnd stlačením tlačidla na volante. Aj vďaka tomu je GT verzia najvýkonnejšou v histórii. Zatiaľ. Stále totiž čakáme na Mission X.
Taycan Turbo GT má ale ešte jeden špeciálny Attack Mode, ktorý pridá ešte ďalších 120 kW výkonu na 10 sekúnd k základným 580 kW. Aktivuje sa pádlom pod volantom. Na takéto výkony je ale potrebný vyšší prúd, ktorý má na starosti nový pulzný invertor z karbidu kremíka. Ten dokáže ísť až na 900 V namiesto 600 V v nižších modeloch. Vylepšená má byť aj dvojstupňová prevodovka schopná pracovať s krútiacim momentom až na úrovni 1 340 Nm!
Aby sme nezabudli, na stovku vystrelí za 2,3 sekundy. Maximálna rýchlosť je 290 km/h. Z 80 km/h na 120 km/h zas zrýchli za 1,1 sekundy a z 0 na 200 km/h vystrelí za 6,6 sekundy. Štvrťmíle má pritom prekonať za 9,5 sekundy.
So špeciálnym balíkom Weissach je možné mať Turbo GT ešte ľahšie o 72 kg a rýchlejšie (2,2 s na 100 km/h). Pomohli tomu mnohé prvky z uhlíkových vlákien, ktoré nahradili klasické z plastu či kovu. Zároveň má nové GT-čko aj tenšie sklá. Hmotnosť sa šetrila kde to bolo len možné.
Napriek ohromnému výkonu výrobca tvrdí, že Taycan Turbo GT zvládne na jedno nabitie 105 kWh batérie (dostupných 97 kWh) prejsť 556 km (WLTP). Nabíjať sa bude rovnako ako u ostatných modelov Taycan výkonom 320 kW na DC alebo 22 kW na AC.
Neoficiálne je Taycan Turbo GT rýchlejší ako Tesla Model S Plaid, keďže svetoznámu trať Nürburgring Nordschleife ešte ako zahalený model zdolal za 7:05,55 minút, teda o 20 sekúnd rýchlejšie. Pre zaujímavosť, Rimac Nevera, elektrické hyperšportové auto z Chorvátska zdolalo Nordschleife za 7:05,28 minúty, teda iba o 2,7 sekundy rýchlejšie! Zároveň (oficiálne) zdolal trať Laguna Seca v Kalifornii za 1:27,87 minúty, čo je rekord pre akýkoľvek elektromobil, ktorý sa kedy postavil na túto trať. Tesla Model S Plaid prešla trať za 1:30,3 minúty.
Mimochodom, stále sa bavíme o takmer rodinnom vozidle s 4-5 dverami, ktoré môžete mať aj vo verzii „takmer kombi“. Napriek všetkému Taycan Turbo GT nie je najrýchlejšie Porsche sveta. Titul si stále drží Carrera GT s rýchlosťou 330 km/h.
Porsche Taycan Turbo GT bude v predaji už čoskoro. Objednať si ho budete môcť s dvomi novými farbami, a to Pale Blue Metallic a Purple Sky Metallic. Už dnes ho je možné si ale nakonfigurovať. Cena začína na sume 252 742,80 €.