Reklama

Je nová Honda krok vedľa alebo to automobilka myslí skutočne vážne?!

Zdroj | Honda
Michal Sobek
Zdroj | Honda
Zdroj | Honda

Automobilke Honda nikdy nechýbala odvaha, pričom to potvrdzuje aj pri modely s názvom CR-V e:FCEV. Ten totiž kombinuje taký pohon, ktorý nemá veľmi šancu sa uchytiť, ale nechajme sa prekvapiť.

Vývoj tejto verzie sa začal ešte v roku 2022. Už vtedy táto japonská automobilka verila, že trh je na tento druh pohonu pripravený. Konkrétne hovoríme o tom, že model Honda CR-V e:FCEV je plug-in hybridný elektromobil s palivovým článkom.

Zdroj | Honda
Obsah pokračuje pod reklamou

Chce tak vyhovieť tým, ktorí chcú elektromobil s palivovým článkom, na druhej strane aj tým, ktorí nechcú byť obmedzovaný obmedzeným dojazdom elektromobilov a ich relatívne dlhým nabíjaním.

Zaujímavosťou je, že CR-V e:FCEV nemá konkurovať iným elektrickým vozidlám alebo plug-in hybridom alebo dokonca iným vozidlám s palivovými článkami, ako sú Toyota Mirai a Hyundai Nexo

Oproti hybridnej verzie CR-V je táto vodíkovo-elektrická verzia ťažšia o približne 227 kilogramov. Honda CR-V e:FCEV boduje dojazdom na vodíkový pohon, ktorý atakuje hranicu 434 kilometrov. K dispozícii je ale aj trakčná batéria s kapacitou 17,7 kWh, ktorá pridá približne ďalších 60 kilometrov. Teda aspoň to tvrdí metodika WLTP.

Zdroj | Honda

Ak sa pozrieme na ďalšie špecifikácie, tak výkon samotného elektromotora je 130 kW (174 koní) s krútiacim momentom 140 Nm. Automobilka sa pri návrhu palivových článkov spojila so spoločnosťou General Motors.

K dispozícii sú 4 jazdné režimy, a to Sport, Eco, Normal a Snow. K tomu sa pridávajú aj špeciálne režimy presne určené pre túto verziu, ktoré umožňujú jazdiť len v elektrickom režime, len v kombinovanom režime alebo využívať palivový článok na dobíjanie batérie.

Pozrite si

Takúto cenu nového Dusteru asi nikto nečakal

Problémom však môže byť samotný vodík. Jeho cena sa na americkom trhu pohybuje na úrovni 35 dolárov za kilogram, čo znamená, že je trikrát drahší ako bežné palivo do hybridnej verzie.

Čo sa týka interiéru, ten je prakticky rovnaký ako v bežnej verzii. Stále sú k dispozícii pokročilé asistenčné funkcie Honda Sensing, ako aj pripojenie Android Auto a Apple Carplay.

Zdroj | Honda

Tento automobil sa ale neplánuje vyrábať vo veľkom, pričom automobilka hovorí o približne 300 kusoch ročne. Ďalšou vecou je, že bude ponúkaný len vo forme lízingu za mesačný poplatok necelých 400 dolárov. Po tretie, Honda CR-V e:FCEV bude k dispozícii výhradne v Kalifornii.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.