Dacia Duster je na Slovensku mimoriadne obľúbené vozidlo, a to aj vďaka rozumne nastavenej cene. Dlho očakávaná 3. generácia sa pomaly začne predávať, konečne sme sa dozvedeli ceny pre slovenských motoristov.
Ako určite viete, nový model nadväzuje na 2. generáciu, prichádza s robustnejším dizajnom, je postavená na platforme CMF-B a po prvý raz prináša aj hybridné pohonné jednotky.
Dizajn 3. generácie kombinuje robustnosť s udržateľnejším prístupom. Ako dobrý príklad poslúži fakt, že predné i zadné spodné nárazníky nie sú lakované. Takéto riešenie je výhodné nielen pre životné prostredie, ale aj pre budúcich majiteľov, nárazníky nestratia pôvodnú farbu ani po rokoch, a to ani v prípade poškriabania alebo odretia.
Použitie platformy CMF-B prináša väčší vnútorný priestor, pre cestujúcich, ako aj batožinu, pri zachovaní rovnakej celkovej dĺžky. Vďaka pokročilej konštrukcii platformy ponúka vyšší jazdný komfort, nižší hluk i vibrácie. CMF-B pripravila nový Duster na elektrifikáciu s motormi využívajúcími mild-hybridné a plne hybridné technológie.
V kabíne čaká na vodiča a posádku centrálna 10,1″ obrazovka. Je umiestnená v zornom poli vodiča a naklonená o 10° smerom k nemu. Ergonomické by malo byť nové ovládanie automatickej prevodovky v spojení s motorom HYBRID 140. Systém Media Display, ktorý je štandardom vo verziách Expression a Extreme, ponúka audio systém so 4 reproduktormi a bezdrôtovú konektivitu Apple CarPlay a Android Auto.
Nový Duster predstavuje prispôsobiteľný 7″ digitálny prístrojový panel, ktorý poskytuje vodičovi dôležité informácie. Je súčasťou štandardnej výbavy od úrovne výbavy Expression. Vo všetkých úrovniach výbavy dostanete vyhradený priestor pre smartfón. Verzie vybavené systémami Media Display a Media Nav Live majú držiak na smartfón YouClip, dva USB-C vpredu a dva vzadu.
Za 13 rokov sa doteraz vyrobilo zhruba 2,2 miliónov Dusterov, tie zároveň získali viac ako 40 ocenení.
Do hry vstúpili nové hybridné pohony. Pohonnú jednotku HYBRID 140, použila Dacia v modeli Jogger už na začiatku roka 2023, teraz sa dostáva aj do nového Dusteru. Vychádza z technológií používaných v rámci Skupiny Renault – pozostáva z 1,6-litrového 4-valcového benzínového motora s výkonom 94 k, dvoch elektromotorov (motor s výkonom 49 k a vysokonapäťový štartér/generátor) a automatickej prevodovky.
Pohonné ústrojenstvo Duster TCe 130 je prvým, ktoré motoristom prináša prvú úroveň elektrifikácie od značky Dacia. Kombinuje 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor novej generácie s turbodúchadlom pracujúci v Millerovom cykle so 48 V mild-hybridným systémom. Ten podporuje spaľovací motor pri rozjazde a akcelerácii, znižuje priemernú spotrebu paliva a emisie CO2 asi o 10 %. Rekuperačné brzdenie dobíja batériu výkonom 0,8 kWh.
Aké sú ceny novej Dacie Duster?
Cena začína na 17 490 €, ide o výbavu Essential s motorom EC-G 100 s kombinovaným pohonom benzín/LPG. Oproti predchádzajúcej generácii s rovnakým motorom to predstavuje zvýšenie ceny o 1 100 €.
Výbava | Motor | Cena v € |
Essential | ECO-G 100 | 17 490 |
Expression | ECO-G 100 | 18 990 |
Journey | ECO-G 100 | 20 390 |
Journey | TCe 130 | 21 890 |
Journey | TCe 130 4×4 | 24 290 |
Journey | HYBRID 140 | 25 290 |
Extreme | ECO-G 100 | 20 390 |
Extreme | TCe 130 | 21 890 |
Extreme | TCe 130 | 24 290 |
Extreme | TCe 130 | 25 290 |
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.