Tohoročná zima nestála za veľa a zrejme sme neboli v redakcii jediní, ktorí sa zamysleli, či má vôbec zmysel prezúvať gumy. Kto nebýva na horách a resp. tam často nejazdí, tomu sa skôr oplatia celoročné gumy.
Keďže sa pomaly blíži čas na prezúvanie pneumatík, pozreli sme sa rôznym značkám na zúbky a pripravili zoznam tých, ktorým by ste sa mali kvôli príliš dlhej brzdnej dráhe oblúkom vyhnúť.
Vychádzame z rozsiahleho testu letných pneumatík od Auto Bild. V súčasnosti je totiž k dispozícii obrovské množstvo výrobcov, tých zavedených obklopujú neznáme značky. Mnohí motoristi rezignovali a nechávajú výber vhodného modelu na pneuservis, kde si nechávajú prezúvať gumy.
Testovacím autám s pneumatikami uvedenými v tabuľke trvalo zastavenie o 10 až 20 m ďalej oproti víťazovi testu. Zdá sa vám to málo? V praxi to predstavuje niekoľko dĺžok vozidiel. Rozdiel môže byť medzi nepoškodeným vozidlom, pokrčenými plechmi až totálkou. Bŕŕŕ!
model | mokro | sucho | spolu |
Matador Hectorra 5 (91 V) | 32,9 | 40,1 | 73,0 |
Firemax FM601 (91 V) | 34,9 | 38,4 | 73,3 |
Radar RPX800 (91 V) | 33,3 | 40,2 | 73,5 |
Ceat SecuraDrive (91 V) | 33,3 | 40.6 | 73,9 |
Fortuna Ecoplus HP (91 V) | 34,9 | 39,1 | 74,0 |
Lassa Driveways (91 V) | 34,7 | 39,5 | 74,2 |
Atlas Green HP (91 V) | 35,1 | 39,3 | 74,4 |
Superia Pneumatiky Ecoblue HP (91 W) | 34,7 | 39,7 | 74,4 |
Nordexx NS9000 (91 V) | 36,1 | 38,8 | 74,9 |
Berlin Tires Summer HP 1 (94 V) | 35,6 | 41,1 | 76,7 |
Arivo Premio Arzero (91 V) | 38,0 | 40,1 | 78,1 |
DoubleCoin DC-99 (91 V) | 42,1 | 39,6 | 81,7 |
Triangle AdvanteX TC101 (91 V) | 39,9 | 42,1 | 81,8 |
Pre zaujímavosť, prvé mesto získal Continental s pneumatikami Premium Contact 7 (91 V). Gumy mali najkratšiu brzdnú dráhu na mokrej aj na suchej vozovke. S celkovou vypočítanou brzdnou dráhou 61,2 m je to viac ako o 20 m lepšia hodnota než mala posledná pneumatika.
Smutné prvenstvo pneumatiky s najhoršou brzdnou dráhou získava AdvanteX TC101 od Trianglu. Kým pri brzdení na sucho je potrebné v porovnaní s Continentalom zastaviť auto z rýchlosti 100 km/h o približne 7 m skôr, pri brzdení na mokro to trvá približne o 14 m viac, čo predstavuje niekoľko dĺžok osobného automobilu.
Triangle AdvanteX TC101 pritom nie je svetlou výnimkou. Všetky pneumatiky uvedené v tabuľke majú príliš dlhú brzdnú dráhu a preto ich neodporúčame. Radšej siahnite po niektorom z modelov zobrazených vo widgete nižšie.
TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.