Reklama

Tieto pneumatiky sú veľmi nebezpečné!

Richard Pliešovský

Tohoročná zima nestála za veľa a zrejme sme neboli v redakcii jediní, ktorí sa zamysleli, či má vôbec zmysel prezúvať gumy. Kto nebýva na horách a resp. tam často nejazdí, tomu sa skôr oplatia celoročné gumy.

Keďže sa pomaly blíži čas na prezúvanie pneumatík, pozreli sme sa rôznym značkám na zúbky a pripravili zoznam tých, ktorým by ste sa mali kvôli príliš dlhej brzdnej dráhe oblúkom vyhnúť.

Vychádzame z rozsiahleho testu letných pneumatík od Auto Bild. V súčasnosti je totiž k dispozícii obrovské množstvo výrobcov, tých zavedených obklopujú neznáme značky. Mnohí motoristi rezignovali a nechávajú výber vhodného modelu na pneuservis, kde si nechávajú prezúvať gumy.

Obsah pokračuje pod reklamou

Testovacím autám s pneumatikami uvedenými v tabuľke trvalo zastavenie o 10 až 20 m ďalej oproti víťazovi testu. Zdá sa vám to málo? V praxi to predstavuje niekoľko dĺžok vozidiel. Rozdiel môže byť medzi nepoškodeným vozidlom, pokrčenými plechmi až totálkou. Bŕŕŕ!

modelmokrosuchospolu
Matador Hectorra 5 (91 V)32,940,173,0
Firemax FM601 (91 V)34,938,473,3
Radar RPX800 (91 V)33,340,273,5
Ceat SecuraDrive (91 V)33,340.673,9
Fortuna Ecoplus HP (91 V)34,939,174,0
Lassa Driveways (91 V)34,739,574,2
Atlas Green HP (91 V)35,139,374,4
Superia Pneumatiky Ecoblue HP (91 W)34,739,774,4
Nordexx NS9000 (91 V)36,138,874,9
Berlin Tires Summer HP 1 (94 V)35,641,176,7
Arivo Premio Arzero (91 V)38,040,178,1
DoubleCoin DC-99 (91 V)42,139,681,7
Triangle AdvanteX TC101 (91 V)39,942,181,8
všetky brzdné dráhy sú v metroch | mokro od 80 km/h | sucho od 100 km/h

Pre zaujímavosť, prvé mesto získal Continental s pneumatikami Premium Contact 7 (91 V). Gumy mali najkratšiu brzdnú dráhu na mokrej aj na suchej vozovke. S celkovou vypočítanou brzdnou dráhou 61,2 m je to viac ako o 20 m lepšia hodnota než mala posledná pneumatika.

Pozrite si

Kašlite na letné pneumatiky! Ušetríte na použití celoročných

Smutné prvenstvo pneumatiky s najhoršou brzdnou dráhou získava AdvanteX TC101 od Trianglu. Kým pri brzdení na sucho je potrebné v porovnaní s Continentalom zastaviť auto z rýchlosti 100 km/h o približne 7 m skôr, pri brzdení na mokro to trvá približne o 14 m viac, čo predstavuje niekoľko dĺžok osobného automobilu.

Triangle AdvanteX TC101 pritom nie je svetlou výnimkou. Všetky pneumatiky uvedené v tabuľke majú príliš dlhú brzdnú dráhu a preto ich neodporúčame. Radšej siahnite po niektorom z modelov zobrazených vo widgete nižšie.

TECHBOX.sk môže za predaj produktu v článku získať províziu formou affiliate programov.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.