- #E-mobilita
- 4 min.
- 29.12.2021
Hyundai Motor končí s vývojom spaľovacích motorov, zameria sa na elektrinu
Transformácia na elektromobilitu naberá v mnohých automobilkách radikálne tempo. Platí to aj pre juhokórejský Hyundai Motor Co., ktorý tesne pred Vianocami (23. decembra) uzavrel svoju divíziu vývoja spaľovacích motorov vo svojom výskumnom a vývojovom stredisku. Výskumné a vývojové centrum Namyang v Južnej Kórei je pritom mozgom koncernu s približne 12 000 výskumníkmi.
K tomuto kroku Hyundai pristúpil, keď sa svetový automobilový priemysel orientuje na elektromobily rýchlejšie, než sa očakávalo. Elektromobil poháňaný elektromotorom (alebo viacerými), nepotrebuje hnacie ústrojenstvo, zahŕňajúce spaľovací motor a prevodovku.
AKTUALIZOVANÉ 30.12.2021 o oficiálne stanovisko z centrály Hyundai Motor Group (HMG):
„Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.“
„Náš vlastný vývoj (spaľovacích) motorov je veľkým úspechom, ale musíme zmeniť systém, aby sme podporili budúce inovácie založené na prínose z minulosti. Teraz je nevyhnutné transformovať sa na elektrifikáciu,“ uviedol novovymenovaný šéf výskumu a vývoja Park Chung-kook.
Spoločnosť Hyundai Motor predstavila svoj prvý vlastný produkt – motor Alpha v roku 1991, a neskôr vyvinula aj jeho nástupcov, ako sú motory Beta, Theta a Nu, ktoré pomohli skupine Hyundai Motor Group posunúť sa medzi päť najlepších svetových výrobcov automobilov.
Hyundai Motor teraz po približne 40 rokoch zatvoril divíziu vývoja motorov, aby posilnil divíziu vývoja elektrických vozidiel. Tímy vývojárov zamerané na hnacie ústrojenstvo, ktoré vytvára výkon z motora a prenáša ho na kolesá, presunul na oblasť pre vývoj elektrifikácie. V minulosti bol tento vývoj jedným zo segmentov vývoja jednotiek hnacieho ústrojenstva.
Výskumníci z konštrukčnej jednotky motorov sa presunuli do konštrukčného centra elektrifikácie a zostali len niektorí na úpravu existujúcich motorov. Centrum vývoja systému hnacieho ústrojenstva sa transformuje na centrum testovania elektrifikácie, zatiaľ čo centrum vývoja výkonu hnacieho ústrojenstva sa stáva centrom vývoja výkonu elektrifikácie.
Zároveň firma zriadila vývojové centrum batérií v rámci divízie vývoja elektrifikácie s cieľom zabezpečiť pokročilú technológiu batérií.
Prezident a generálny riaditeľ Hyundai Motor Chang Jae-hoon nedávno povedal, že spoločnosť podnikne agresívne kroky na čo najrýchlejšiu transformáciu na výrobcu elektromobilov. Hyundai Motor a Kia Corp. oznámili cieľ predať v roku 2026 celosvetovo 1,7 milióna elektromobilov.
Plány automobilky reflektujú meniace sa prognózy automobilového trhu. Tie najnovšie predpokladajú, že elektromobily budú na globálnom trhu do roku 2030 dominovať. Prognózy z roku 2020 pritom odhadovali, že „ekologické“ automobily budú ešte v roku 2040 predstavovať len polovicu predaja nových áut.
Aktualizované: Nakoniec to s ukončením vývoja motorov s vnútorným spaľovaním nebude také horúce, ani v spoločnosti Hyundai Motors. Na článok, pre ktorý sme čerpali informácie z kórejského The Korea Economic Daily, reagoval Marek Kopča, marketing & PR manager spoločnosti Hyundai Motor Czech s.r.o., organizačná zložka Slovakia. Vo svojej reakcii uviedol:
„V ostatných dňoch sa v niektorých slovenských aj zahraničných médiách objavili špekulácie, že Hyundai pozastavuje program vývoja spaľovacích motorov. Oficiálne stanovisko z centrály Hyundai Motor Group (HMG) je nasledovné: Hyundai Motor Group môže po nedávnych mediálnych špekuláciách potvrdiť, že vývoj svojich motorov nezastavuje. Skupina sa bude zameriavať na poskytovanie silného portfólia pohonných jednotiek zákazníkom na celom svete, ktoré zahŕňa kombináciu vysoko účinných motorov a elektromotorov s nulovými emisiami.“