- #E-mobilita
- 2 min.
- 18.10.2023
Extra výkonná krosová motorka bez rachotu? Slovinský Flux v tom má jasno
Slovinská spoločnosť Flux Performance odhalila svoju novú elektrickú motorku určenú primárne na motokros. Má slušný elektrický výkon, svieži dizajn a rozhodne má čo ponúknuť aj v teréne.
Zaujímavosťou je chýbajúca páka nožnej brzdy, ktorá jazdcom umožňuje väčšiu voľnosť tým, že brzdenie ovládajú výlučne prstami. S elektrickým ovládaním prichádza možnosť využívať riadiacu jednotku.
Tá získava údaje zo senzorov, ako je preťaženie, uhly náklonu a rýchlosť kolies. Spoločnosť vysvetlila, že použila softvérovo definovaný prístup, ktorý umožňuje ovládať každý aspekt vozidla pomocou kódu.
Tento digitálny prístup tiež viedol k tomu, čo Flux označuje ako svoju digitálnu spojku, ktorá preruší napájanie motora a zapojí funkciu rekuperačného brzdenia. Tu nie je potrebná mechanická spojka z dôvodu jednoduchšieho jednorýchlostného hnacieho ústrojenstva.
Motorka od slovinskej spoločnosti by mala prekonať akýkoľvek motocykel s objemom 450 centimetrov kubických, a to vďaka svojmu špičkovému výkonu 63 kW, čo je 85 konských síl. Škrtiaca klapka umožňuje začiatočníkom aj skúseným jazdcom upraviť výkon motorky tak, aby zodpovedala ich skúsenostiam.
Flux Primo je postavený na batérii s kapacitou 7 kWh, ktorá je navyše vyberateľná. Vďaka tomuto je možné medzi pretekmi vložiť čerstvo nabitú batériu. Spoločnosť však neuvádza jej približný dojazd, to sa zrejme ešte upresní pred začiatkom predaja.
Najnižšia nebude ani predajná cena, ktorá sa odhaduje až na 12 000 eur. Spoločnosť tvrdí, že konečná výroba sa má začať v 4. štvrťroku 2024, ale že s dodávkami sa začne až o rok neskôr. K dispozícii budú rovno tri verzie, a to motokrosový model pre traťové použitie, ako aj verzie Enduro a Supermoto, ktoré budú legálne aj pre jazdenie v meste.