E-biky sú jednoznačne mimoriadne obľúbenými dopravnými prostriedkami. Inovácie skutočne naberajú obrátky, menej sa však hovorí ohľadom bezpečnosti. S tým sa niečo rozhodla robiť Čína.
Tá má za cieľ znížiť výskyt požiarov spôsobených lítium-iónovými batériami. Preto zavádza do platnosti 22 nových pravidiel, ktoré sa zaoberajú rôznymi aspektami.
Konkrétne ide o technické normy pre výrobu lítium-iónových batérií, ktoré sa zaoberajú nadmerným nabíjaním, nadmerným vybíjaním, prepichnutím, vonkajším skratom, tepelným poškodením atď.
Čiže týka sa to všetkých batérií, ktoré sa bežne vyskytujú v smartfónoch, elektromobiloch, ale hlavne v e-bikoch. K vymáhaniu dodržiavania pravidiel dôjde až od 1. novembra 2024.
Problémom však môže byť to, že nové pravidlá sa budú vzťahovať len na domáci trh. Batérie vyrobené výhradne s cieľom exportu mimo Číny nebudú musieť spĺňať tieto nové pravidlá.
Podobne sa na tento problém s batériami pozerajú aj inde. O niečo sa pokúša spoločnosť Rad Power Bikes, ktorá prišla s integrovaným tepelným štítom s certifikáciou UL-2271.
Avšak skutočný prelom by mohla predstavovať zaliata batéria. Tá využíva tvrdnúcu živicu, ktorá zmierňuje koróziu a fyzické poškodenie. Pridáva sa aj ďalšia výhoda tohto materiálu, a to taká, že živica aj pohlcuje teplo.
Taktiež môže výrazne predĺžiť životnosť batérií pre e-biky znížením opotrebovania spojeného s vibráciami a opakovanými nárazmi. Táto stabilizácia nielenže zachováva integritu batérie, ale zaisťuje aj konzistentný výkon a spoľahlivosť, ktoré sú pre majiteľov e-bikov kľúčové.
O tento proces zalievania sa už začali zaujímať aj väčšie spoločnosti zaoberajúce sa výrobou e-bikov, ako napríklad Pedego alebo Rad Power Bikes. Ďalšie by mali pribudnúť čoskoro.