Reklama

Denza Z9 GT - Porsche Taycan po čínsky II

Zdroj | Denza
Števo Porubský
Zdroj | Denza
Zdroj | Denza

Na domácom pekingskom autosalóne spoločnosť BYD pod značkou Denza predstavila unikátny elektromobil, ktorý „naloží“ aj dnes už legendárnemu Taycanu od Porsche.

Na druhej strane je ale nutné povedať, že Denza, resp. BYD sa nechala poriadne inšpirovať práve Taycanom. Nie je však jediný čínsky výrobca, ktorý okopíroval čo sa dalo. Máme tu predsa Xiaomi SU7.

Pozrite si

Noname značky s históriou, alebo ako začal súčasný gigant BYD? [seriál]

Obsah pokračuje pod reklamou

Porsche Taycan po čínsky II je tak na svete. Toto je však väčšie, výkonnejšie a hlavne lacnejšie. Aspoň zatiaľ. Čo sa toho výkonu týka. Porsche síce už medzičasom predstavilo aj verziu Turbo GT vie na pár sekúnd vytlačiť výkon 815 kW. V základe má však „len“ 580 kW. Denza Z9 GT má ale 710 kW čo je takmer 1 000 koní.

Porsche Taycan Sport Turismo hore a Denza Z9 GT dole.

Vďačí za to trojici motorov, pričom jeden je vpredu (230 kW) a dva vzadu (2x 240 kW). Aj vďaka tomu je maximálna rýchlosť veľmi slušných 240 km/h. Stovku má zvládnuť za menej ako 3 sekundy.

Okrem toho bude Z9 GT vybavené aj unikátnou Blade batériou od BYD, ktorá má vyššiu energetickú hustotu, má vyššiu bezpečnosť a aj sa rýchlejšie nabíja. Kapacita v tomto konkrétnom modeli zatiaľ nie je známa.

Denza Z9 GT má karosériu typu shooting brake, teda niečo medzi kombi a coupé. Práve také čosi vidíme u Porsche Taycan Sport Turismo. Taycan je ale o čosi menší, má rozmery 4 963 x 2 144 x 1 395 mm, Denza Z9 GT má mať 5 180 x 1 990 x 1 500 mm. Rázvor dosahuje až 3 125 mm, takže vo vnútri bude miesta na rozdávanie. Je to však obor aj s poriadnou váhou, tá má totiž dosiahnuť takmer 3 tony!

Zdroj | Denza

Zaujímavosťou je predný znak, ktorý je podsvietený po svojich okrajoch. Zaujímavosťou sú aj kolesá. Vpredu sú 21″ disky so šírkou kolesa 255 mm, vzadu majú 21″ disky obuté 275 mm. Samozrejmosťou sú kamery okolo celého vozidla či LiDAR v prednej časti, ktoré poslúžia na semiautonómnu jazdu. Namiesto bežných spätných zrkadiel môžu mať majitelia iba kamery. Vzadu je samozrejmosťou výsuvný spojler.

Zdroj | Denza

Mimochodom, Denza nie je vôbec mladá značka. Založili ju ako spoločný podnik spomínané BYD a nemecký koncern Daimler ešte v roku 2010, pričom už v roku 2014 predstavili na čínsky trh elektrický model Denza EV. Od roku 2021 vlastní BYD 90 % spoločnosti, Mercedes-Benz Group má zvyšných 10 %.

Zdroj | Denza
Obsah pokračuje pod reklamou

Denza Z9 GT by sme mali na európskych cestách vidieť už budúci rok. Cena zatiaľ nie je známa, no mala by sa pohybovať na úrovni 60 000 €. Na domácom trhu. Na tom európskom sa bude blížiť aj k sume 100 000 €. Najlacnejší Taycan s výkonom len 300 kW ale začína na sume 106 000 €.

Zdroj | Denza
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.