Reklama

Xiaomi druhýkrát predstavilo svoj prvý elektromobil SU7. Poznáme konečne cenu!

Zdroj | Xiaomi
Števo Porubský
Zdroj | Xiaomi
Zdroj | Xiaomi

Xiaomi na svojej dnešnej tlačovej konferencii po druhýkrát predstavilo svoj prvý elektromobil, SU7. Príde Xiaomi SU7 v dizajne Porsche Taycan aj pre globálny trh?

Novinkou sú hlavne nové farebné verzie, o ktorých bola dlhá časť tlačovky. Okrem toho ale Xiaomi predstavilo aj množstvo detailov a potvrdilo predošlé informácie.

Zdroj | Xiaomi
Obsah pokračuje pod reklamou

Xiaomi SU7 má mať dĺžku 4 997 mm, šírku 1 963 mm a výšku 1 440 mm a rázvor rovných 3 000 mm. Stáť bude na 19″, 20″ alebo 21″ palcových diskoch.

Základom bude model s motorom HyperEngine, ktorý sa vraj dokáže pohodlne točiť rýchlosťou 21 000 ot/min. Konkurencia sa pritom „točí“ na úrovni 20 000 ot/min, resp. 16 000 ot/min (Tesla a Porsche).

Elektromotor vo verzii V6s má dosahovať maximálny výkon 275 kW a 500 Nm pri 800 V. V slabšej verzii bude osadený 220 kW motor s 400 Nm pri 400 V. Xiaomi SU7 ale podľa nových informácií ponúkne top výkon 495 kW a 838 Nm pri 800 V. Maximálne otáčky majú byť na úrovni 21 000 ot/min.

Xiaomi SU7 má mať maximálku na úrovni 210 km/h, na stovku pritom zrýchli za 5,3 sekundy. Výkonnejšia verzia SU7 Max má vystreliť na stovku za 2,78 sekundy a ručička tachometra sa zastaví okolo 265 km/h. 

Zdroj | Xiaomi

Batérie budú taktiež dve. Jedna 400 V, druhá 800 V, presnejšie 871 V. Na batériách pracovalo Xiaomi s čínskym gigantom CATL. Batérie majú byť súčasťou šasi, čím ušetria množstvo miesta a vystužia celé šasi. Problém je, že tatéto batérie nebudú nikdy automaticky vymeniteľné. Na tie si budeme musieť ešte počkať. 

Batérie majú byť škálovateľné a majú mať kapacitu do 132 kWh a do 150 kWh. Nie však v týchto modeloch. Tu si budú musieť zákazníci vystačiť s 101 kWh/800 V, resp. 73,6 kWh/400 V batériami. Napriek tomu dokážu dodať slušnú dávku energie a dojazdy vyše 800 km, no len podľa CLTC metriky. Reálne sa môžu pohybovať na úrovni 650 km (pre väčšiu batériu).

Plusom má byť veľmi rýchle nabíjanie 800 V batérie. Za 5 minút nabíjania získajú majitelia 220 km dojazdu navyše, 10 minút im pridá 390 km a 15 minút nabíjania na kompatibilnej rýchlonabíjačke veľmi slušných 510 km. Všetko, samozrejme, podľa CLTC metriky.

Zdroj | Xiaomi

Samozrejmosťou má byť aj tepelné čerpadlo, ktoré ale Xiaomi vylepšilo a poskytuje výkon 18 kW, kým napríklad výkon čerpadla v Tesle je vraj len 11 kW. Má ísť pritom o výkon vo výrazných mínusových teplotách.

Zákazníci Xiaomi SU7 sa v Číne budú tešiť aj z autonómneho jazdenia, o ktoré sa stará NVIDIA Drive Orin hardvér v kombinácii s kamerami, snímačmi, LiDARom na streche apod. V apríli začne prvé testovanie, neskôr príde niekoľko podporovaných miest až kým v auguste nepríde do SU7 plná podpora autonómneho jazdenia pre diaľnice a veľké mestá.

O chod infotainmentu automobilu sa postará Snapdragon 8295 a vlastný HyperOS operačný systém a špeciálny CarIoT ekosystém, ktorý má využívať množstvo snímačov a senzorov vo vozidle a na ňom. Hlavný displej má mať uhlopriečku 16,1″, pomer strán 16:10 a 3K rozlíšenie. Samozrejme, je dotykový. Zaujímavosťou je, že za príplatok si budete môcť pod displej nechať namontovať mechanické tlačidlá a otočný volič na ovládanie klímy, ale aj celého systému.

Samozrejmosťou bude Android Auto, ale aj Apple CarPlay či podpora AirPlay, ale aj priame zrkadlenie systému HyperOS (v prípade, že majiteľ bude mať smartfón s HyperOS). Xiaomi veľa vsádza na hlasové ovládanie vďaka asistentke s umelou inteligenciou. Vzadu bude možné mať za príplatok aj držiaky na iPady.

Ďalšie displeje sú vzadu. Ide pritom o tablety od Xiaomi. Či budú odnímateľné je zatiaľ otázne. Okrem toho bude v novinke osadený head-up displej s virtuálnou uhlopriečkou 56 palcov. Pred vodičom je 7,1″ displej, ktorý sa pri zapnutí vozidla otočí na vodiča. Význam toho nie je celkom známy. Novinka ponúkne aj zaujímavý audio zážitok, určite však len ako príplatkovú verziu – 23 reproduktorov s podporou Dolby Atmos priestorového zvuku. Čerešničkou hlavne pre ázisjký trh bude karaoke funkcia dokonca s dokúpiteľným mikrofónom.

Zaujímavosťou sú reproduktory priamo v predných hlavových opierkach pre audio systém s podporou Dolby Atmos. Inou lahôdkou je predpríprava na držiaky pre smartfóny či GoPro vľavo aj vpravo na palubnej doske. V dverách pasažiera je zas úzky otvor pre smartfón, aby mal nielen bezpečné miesto, ale aj aby si ho spolucestujúci nezabudol.

Obsah pokračuje pod reklamou

Potešiť má aj celkom slušný batožinový priestor. Vzadu to bude 517 litrov, pričom dĺžka kufra má byť až 1,136 m, vpredu zas SU7 ponúkne 105 litrov. Model S od Tesly má „len“ 89 litrov.

V Xiaomi SU7 bude aj špeciálna baterka, ktorá nielen svieti, ale aj vie založiť aj oheň či vie slúžiť ako powerbanka.

V stredovom tuneli je pre pasažierov vzadu 4,6l chladnička pre nápoje či iné potraviny. Vysúva sa ako zásuvka.

Pred spolucestujúcim vpredu je vraj veľký odkladací priestor, do ktorého sa zmestí aj 14″ notebook.

Xiaomi sa pochválilo aj špeciálnymi sklami, ktoré filtrujú viac ako 99 % UV a IR žiarenia. V SU7 tak bude nielen príjemnejšie, ale aj ušetríte energiu na chladenie. Xiaomi bude ale predávať aj špeciálny dáždniť na čelné sklo i presklenú strechu.

Pôvodne bolo SU7 v troch farbách – sivej, modrej a zelenej farbe, no po novom príde aj vo fialovej, oranžovej, svetlo modrej, čiernej, tmavomodrej a bielej farbe. Celkovo bude v ponuke 9 farieb. 4 budú aj farby interiéru – biela, čierna, červená a fialová.

Zdroj | Xiaomi

A to najdôležitejšie. Príde Xiaomi SU7 v dizajne Porsche Taycan aj pre globálny trh? Nie. Aspoň zatiaľ nie.

V Číne sa bude SU7 predávať s cenou od 215 900 CNY za 73,6 kWh batériu s 220 kW motorom, čo je iba necelých 28 000 €! Vyšší model Pro s 94,3 kWh batériou a dojazdom 830 km (CLTC) bude stáť presne ako Tesla Model 3 v Číne, teda 245 900 CNY, čo je okolo 31 500 €! Top model s výkonom spomínaného Porsche Taycan ponúkne 101 kWh batériu a dojazd 800 km bude stáť 299 900 CNY čo je okolo 38 500 €!

Kompletnú tlačovku si môžete pozrieť namiesto celovečerného filmu:

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.