Horiaci elektromobil sa stáva, bohužiaľ, častejším úkazom. Výnimkou nie sú ani naši českí susedia, kde v hlavnom meste museli hasiči zasahovať v ťažšie dostupnom priestore podzemnej garáže. Čo stojí za požiarom?
V nočných hodinách boli v Prahe povolaný hasiči až z piatich staníc. Požiar luxusného elektromobilu značky Jaguar bol nahlásený v podzemnej garáži administratívnej budovy na ulici Belehradská.
Požiar sa podarilo zlikvidovať za zhruba dve hodiny, pričom pražskí hasiči museli použiť nielen dýchacie prístroje, ale aj špeciálne zariadenia COBRA. To zvládne rozrezávať kov a zároveň hasiť požiar.
Hovorca pražských hasičov Martin Kavka uviedol, že hasiči zasahovali v dýchacej technike a používali niekoľko vodných prúdov vrátane zariadenia COBRA, ktorým prerazili plášť batérie kvôli jej ochladzovaniu.
Pomocou hydraulických rozpínačov hasiči vozidlo nadvihli, aby sa lepšie dostali k batérii v podlahe. Podľa hovorcu bola pravdepodobná príčina vzniku požiaru technická porucha, ale presnú príčinu odhalí až ďalšie vyšetrovanie. Požiar zasiahol aj batériu vozidla.
Majiteľ vyčíslil celkovú škodu na jeden milión korún, čo je pri aktuálnom kurze približne 42 000 eur. Po uhasení bolo auto odvezené v špeciálnom kontajneri a následne bude po nevyhnutný čas vo vodnom kúpeli.
Výskum ukázal, že batériové elektromobily majú len 0,03-percentnú pravdepodobnosť vznietenia v porovnaní s 1,5-percentnou pravdepodobnosťou vozidiel so spaľovacím motorom. Hybridné elektrické vozidlá sú vybavené vysokonapäťovou batériou aj spaľovacím motorom, majú podľa ich štúdie 3,4-percentné riziko požiaru.
Hasenie elektromobilu môže byť pomerne jednoduchou záležitosťou, ale horiaca batéria môže celý zásah značne skomplikovať. U elektromobilov je druhotným nebezpečenstvom vysokonapäťová batéria, ktorá vplyvom pôsobenia tepla pri prebiehajúcom požiari môže vykazovať neštandardné stavy.