Google Chrome bude mať v budúcnosti vlastný blokovač reklám. Vyradiť by tak mohol aj veľkých hráčov akým je i AdBlock Plus. Nebude to však také ružové.
Prehliadač Chrome je najpoužívanejším na svete. Je teda jasné, že spoločnosť bude robiť všetko preto, aby sa na prvej priečke jej aplikácia udržala. Po novom do svojho programu zaradí aj vlastný nástroj na skrývanie reklamy, ktorý bude konkurovať i AdBlock Plus.
Nepôjde však o úplné odstránenie všetkých reklám z internetových stránok. Aj z toho dôvodu bude novinka nazývaná ako filter, nie blokovať. To, čo uvidíme a čo nie bude závisieť od organizácie pre lepšiu reklamu, Coalition for Better Ads. Hodnotiť bude každý druh reklamy samostatne, zakazovať bude napríklad otravné pop-up reklamy či tie, ktoré budú na pozadí hrať hudbu.
Na mobilných zariadeniach bude merítko iné. Tu bude skrytých celkovo 8 druhov reklám, medzi ktoré budú patriť hlavne tie veľké, ktoré zaberajú podstatnú časť obrazovky.
Google to ale samozrejme nerobí len kvôli tomu, aby vyhovel svojim používateľom. Týmto krokom si pravdepodobne vytvorí akúsi protekciu, kedy bude blokovať ostatných poskytovateľov a svoje AdSense reklamy, z ktorých spoločnosti prichádzajú značné príjmy, bude považovať za neškodnú.
Podľa slov Sridhara Ramaswamya, ktorý je zodpovedný práve za reklamy Google ale bude nový doplnok skrývať i vlastnú propagáciu v prípade, že bude podľa pravidiel považovaná za otravnú.
Google Chrome s novou funkcionalitou by mal prísť až budúci rok. Do tej doby si bude musieť väčšina používateľov postačiť s programom AdBlock Plus. Je však otázne, či sa vyhľadávaciemu gigantovi podarí pritiahnuť všetkých ku svojmu riešeniu.