Európska krajina to myslí s e-bikami skutočne vážne, pričom jej maximálne záleží na tom, aby sa tento dopravný prostriedok dostal aj k bežným ľudom. Preto na nich spustila dotácie.
Belgicko sme spomínali aj v našom nedávnom článku, a to z dôvodu, že do cyklistickej infraštruktúry investovalo až 1,4 miliardy eur, pričom až 450 miliónov eur putuje na cyklistické diaľnice.
Belgicko je dokonca na piatom mieste v rebríčku vo výdavkoch na obyvateľa, konkrétne je to 5,2 eura. Dotácie na e-biky však nie sú vládne, ale sú za nich zodpovedné regióny a pohybujú sa od 50 eur. Napríklad v regióne hlavného mesta môžu obyvatelia získať stimul na nákup e-biku až do výšky 505 eur.
Je pritom jedno, či peniaze použijú na nákup nového alebo už používaného e-biku. Používaný model však musí predávať priamo predajca. Výška dotácie sa odvíja od kúpnej ceny.
Iná situácia panuje vo Valónsku, kde môže dotácia dosiahnuť až 1 250 eur. Také Flámsko sa do dotačného projektu síce nezapojilo, na druhej strane ponúka zamestnancom 0,23 eura za každý prejdený kilometer do práce, resp. z práce.
V Belgicku totiž dospeli k záveru, že e-biky zlepšujú zdravie jeho občanov, znižujú uhlíkovú stopu, znižujú dopravné zápchy a sú zábavné. Toto je opäť možnosť inšpirovať sa od Belgicka, pričom podobný systém by určite privítali aj obyvatelia ostatných krajín EÚ, vrátane Slovenska.