Aj vy ste sa ocitli na križovatke a riešili rébus, či sa riadiť zásadou „Nie som taký bohatý, aby som kupoval lacné veci“, alebo myslíte na hrúbku vašej peňaženky a chcete čo-to ušetriť?
V mojom prípade zasiahla šťastena, osud, alebo ako to už nazveme. Práve som rozhadzoval siete a zisťoval, kde a za akých podmienok sa dá kúpiť najnovší iPhone 14, keď som sa dozvedel o akcii v iStores.
Ak teraz dáte na výkup váš starší smartfón a vezmete si niektorý z modelov série iPhone 14, získate 100 € bonus. Naozaj to takto jednoducho funguje? Áno. Nielenže ušetríte, ale zbavíte sa aj starostí s odpredajom vášho súčasného smartfónu.
V článku sa dozviete
Značkový predajca Apple zariadení iStores spustil akciu, vďaka ktorej môžete získať iPhone 14 už za 299 €, funkciami nabitý iPhone 14 Pro môže byť váš už za 499 €. Samozrejme, závisí aké zariadenie dávate do výkupu. Každopádne, podmienky vyzerajú jednoducho a sú reálne splniteľné, takže idem do toho!
Celý proces vyžaduje niekoľko krokov. V prvom rade potrebujete staré zariadenie, ktoré chcete dať do výkupu. Ja som sa rozhodol vymeniť môj iPhone 12 mini. Výkup a celá akcia prebieha v predajniach iStores aj online, pričom ja som sa rozhodol práve pre online realizáciu.
Na webstránke pre výkup som si pozrel orientačnú cenu. Za 64 GB verziu v čiernej farbe by som mal dostať (v ideálnom prípade) 365 €, ak spadá do kategórie A. Ak by vykazoval ľahké opotrebenie, bolo by to o 50 € menej. S takýmito cenami som stotožnený, zhruba toľko by som totiž dostal aj pri predaji cez inzerát.
Nasleduje dôležitá časť, vybrať si model, ktorý chcem. Aktuálne iStores ponúka bonus 100 € na každý iPhone najnovšej generácie. Mojou voľbou je základný model iPhone 14. Otvorím si ponuku iPhonov a vyberiem konkrétny model iPhone 14 128GB Midnight. Poteší zistenie, že stojí o 50 eur menej, čo znamená 949 €. Pridám ho do košíka. Keďže mám z predchádzajúcich nákupov vernostné body, zadám ich počet a kliknem na Použiť. Každé euro k dobru sa počíta, v mojom prípade je to rovných 5 eur.
Kliknem na Kúpiť a systém mi ukáže moje osobné údaje, t. j. e-mail, telefón, adresa. Dôležité je vybrať pri online výkupe spôsob platby na dobierku a do poznámky napísať online výkup. Podľa toho budú v e-shope vedieť, že chcete uplatniť zápočet výkupnej ceny starého zariadenia. Potom som klikol na Pokračovať a dokončil objednávku. Potvrdenie o objednávke mi vzápätí cinklo v schránke.
Nasleduje druhý krok. Opäť zadám informácie o mobile, ktoré idem dať na odkúpenie. Pod orientačnými cenami je tabuľka s detailným nacenením podľa stavu zariadenia. Odklikám požadované informácie odpovede a v ponuke si vyberiem možnosť Výkup zariadenia online.
Pripravil som si mobil a občianky preukaz. Z iPhonu odpíšem IMEI, z potvrdenia objednávky odpíšem jej číslo. Nasleduje vyplnenie osobných údajov, odsúhlasenie s pravidlami programu Vymeň svoje staré zariadenie za nové online a so spracovaním osobných údajov potrebných pre účasť v programe. Napokon kliknem na Pokračovať a odošlem údaje.
Vzápätí mi na e-mail príde potvrdenie, že „Vaše informatívne nacenenie zariadenia pre výkup online bolo úspešne zaznamenané pod číslom XY“. Super, prvý krok za mnou. Čaká sa na kuriéra, ktorý prevezme mobil do výkupu.
Medzitým treba urobiť „poriadok“ s iPhonom. To znamená pohľadať krabičku (aj preto sa neodporúča vyhadzovať obaly z podobných zariadení, sú dôležité pri ich ďalšom predaji), zálohovať údaje z mobilu, vyresetovať ho a pripojiť nabíjací kábel.
Nasledujúce ráno príde SMS a e-mail od DPD avizujúci prevzatie tovaru. Odovzdávka prebehne bez problémov, takže aj druhý krok smerujúci k výmene iPhonu za nový a vytúžený je za mnou.
Lenže, zmenil som názor. Totiž, keď som sa opätovne zamyslel nad rozdielmi medzi modelom iPhone 14 a iPhone 14 Pro, zrazu som mal chuť na lepší. Čo s tým, keď bola objednávka už odoslaná?
Našťastie, iStores má na svojich stránkách čet. Klikol som naň a opísal moju situáciu: Objednal som si jeden model, dal do výkupu starý mobil a potom som zmenil názor a chcem iný. Správu som odoslal a čakal, čo sa bude diať.
Onedlho mi príde povzbudivá odpoveď: „Prosím Vás o zmenu na aký model máte záujem?“ Pošlem link na iPhone 14 Pro a vzápätí dostanem potvrdenie, že položka v uvedenej objednávke bola zmenená za Apple iPhone 14 Pro 128GB Space Black. Hurá! A aby bola radosť dokonalá, o pár minút volá servisný technik z iStores a potvrdzuje výkupnú cenu za starý iPhone. Je presne taká, akú som si vypočítal na webstránke, to znamená 365 €. Dvakrát hurá!
V pošte na mňa čaká potvrdenie prijatia objednávky nového zariadenia prostredníctvom iStores programu Vymeň svoje staré zariadenie za nové online. V prílohe je pripojená výkupná zmluva k starému zariadeniu. Tú treba vytlačiť, podpísať a odovzdať kuriérovi pri preberaní nového zariadenia.
Na ďalší deň opäť SMS a e-mail z DPD, nový iPhone je teda na ceste. Vytlačím výkupnú zmluvu, je to štandardná kúpna zmluva uzavretá v zmysle ustanovenia §588, ktorá je potvrdením o odpredaji môjho starého iPhone. Keď príde kuriér dám mu zmluvu a on mi odovzdá nový iPhone. Za ten mu platím priamo na mieste, ako ináč, hodinkami Apple Watch.
Záver
Čo dodať? Ak ste sa dočítali až sem, tak viete, že celá operácia prebehla bez jediného zaškrípania, napriek tomu, že som sa uprostred procesu rozhodol zmeniť objednaný model. E-shop to ani v najmenšom nezaskočilo a všetko fungovalo ako dobre naolejovaný stroj. Takto si predstavujem fungovanie značkového obchodníka! Nezaskočilo ma zníženie výkupnej ceny, lavírovanie so 100 € bonusom, ani nečakaný poplatok (za dovoz, za zmenu objednávky a podobne). Všetko prebehlo korektne, presne tak ako sa uvádza na stránkach. Pre vašu informáciu, za nový iPhone 14 Pro som zaplatil 829 € (1 299 – 365 – 100 – 5). Posledná suma 5 € je za vernostné body, ktoré som získal predchádzajúcimi nákupmi v iStores.
Okrem zaregistrovania zariadenia na výkup a vytvorení objednávky na nový model sa od používateľa očakávajú tri úkony: vyresetovať starý mobil, zabaliť ho do krabičky tak, aby sa cestou nepoškodil a vytlačiť výkupnú zmluvu.
Zrejme nemusím dodávať, že iStores dopredu nevedel o výkupe a objednávke, ani o príprave článku. Napriek tomu, že nešlo o klasický obchod typu „ja objednám a zaplatím, ty dodáš“, prebehlo to bez problémov. V prípade, že by som s kúpnou cenou starého iPhonu nesúhlasil, bol by mi bezplatne doručený domov a objednávka nového by sa stornovala. Nič také sa nestalo.
Moje hodnotenie za nákup je desať bodov z možných desiatich.