Celosvetové predaje tabletov vzrastú v treťom štvrťroku 2019 zhruba o 19,3 %, čo je pomerne prekvapivý údaj. Keď sa však na tieto čísla pozrieme bližšie, ľahko zistíme prečo sa tak stane.
Prvým dôvodom je sezónny efekt. Keď Apple, najväčší predajca tabletov, ohlási príchod nových iPadov, zvýši sa ich predaj. Druhým dôvodom je obnovenie dodávok tabletov od Huawei na bežnú úroveň.
Posledný faktor ovplyvňujúci predaje je ten, že druhý kvartál je tradične zlý. Apple vtedy zvyčajne nepredstavuje nový model a tento rok sa k tomu pridružilo zaradenie Huawei na čiernu listinu v USA.
Prognóza predpokladá, že na trhu s tabletami budú dominovať aj naďalej 10- a viac palcové uhlopriečky, ktorý budú pokrývať až 70 percent trhu. Dotykové displeje v bunkách budú aj naďalej nahrádzať dotykové obrazovky so sklenenými filmami (GFF = glass-film-film), budú sa nachádzať asi v 36 %.
Apple podľa najnovších neoficiálnych informácií pripravuje lacný, tzv. vstupný model s 10,2 palcovou uhlopriečkou. V septembri môže popri nových iPhonoch predstaviť aj ďalšiu generáciu iPadu Pro, aj keď je možné, že si to nechá na ďalšie mesiace. Podobne to urobil aj minulý rok, kde nový iPad Pro predstavil (spolu s MacBook Air a iMac mini) až 30 októbra.
Samsung pred niekoľkými dňami predstavil nový model Galaxy Tab S6, ktorý ponúka zaujímavé parametre, ale aj duálny fotoaparát a stylus známy zo série phabletov Galaxy Note.
Lenovo je obľúbená značka pre ľudí, ktorí nechcú za tablet minúť viac ako za dovolenku na Slovensku, napríklad rodičia s menšími deťmi. Používatelia si môžu vybrať zo sérií Yoga Book, Yoga Tab či vyslovene pre rodiny určený rad Lenovo Tab.
Huawei v júni predstavil dva výkonné tablety MediaPad M6 s výkonnými procesormi Kirin 980. Jeden má 8,4-palcovú uhlopriečku, druhý väčšiu 10,8″ uhlopriečku displeja.
Nad tabletmi teda zatiaľ nezvoní umieračik, čo je rozhodne pre mnohých veľmi príjemná správa. Čím väčšia výber a konkurencia, tým lepšie pre nás a naše peňaženky.