Reklama

Fisker Ocean s rekordným dojazdom 700 km umožní aj rýchlu výmenu batérií

Juraj Procházka

Rekordný elektrický SUV Fisker Ocean One s WLTP dojazdom 707 km sa už začína predávať. Prvému majiteľovi ho v Dánsku odovzdal samotný zakladateľ a šéf firmy Henrik Fisker. Firma Fisker Inc. síce sídli v Kalifornii, ale jej zakladateľ pochádza z Dánska a slávnostné odovzdanie sa uskutočnilo v novootvorenom Fisker Center+ v Kodani.

Ďalšou zaujímavou novinkou však je, že Fisker Ocean nebude odkázaný len na nabíjačky. Výrobca uviedol, že do začiatku budúceho roka začne dodávať športovo úžitkové vozidlo Ocean s vymeniteľnými batériami od Ample.

Obsah pokračuje pod reklamou

H. Fisker, ktorý je aj automobilovým dizajnérom a stál aj za legendárnym športiakom BMW Z8, je odhodlaný uctievač elektromobility. Po krachu svojej prvej automobilky Fisker Automotive nerezignoval. Založil v roku 2016 Fisker Inc., ktorá je aj výrobcom Fisker Ocean a zdá sa, že tentoraz to bude iný príbeh.

Pozrite si

Fisker Ocean debutuje na európskom trhu, obzreli sme si ho naživo!

Partnerstvo s Ample pomôže spoločnosti Fisker zvýšiť rozsah a prijatie jej elektrických vozidiel v USA a Európe. Ample sa bude deliť o príjmy súvisiace s mechanizmom výmeny batérií.

Ample so sídlom v San Franciscu je jednou zo spoločností, ktoré sa snažia realizovať myšlienku výmeny batérií elektromobilov namiesto ich zdĺhavého nabíjania. S týmto nápadom pred niekoľkými rokmi prišla aj Tesla, nakoniec však od myšlienky výmeny batérií upustila.

Dnes sú poprednými realizátormi tejto technológie čínsky výrobcovia elektrických vozidiel Nio a Xpeng. Otázniky zatiaľ vyvoláva štandardizácia takýchto vymeniteľných batérií, ktorá by umožnila využívať rovnaké batérie v rôznych typoch elektromobilov. Ample má však za cieľ sprístupniť svoje batérie a proces ich výmeny v elektroautách od rôznych výrobcov. To je v súčasných podmienkach smelý a riskantný zámer, takže držme palce, nech sa ho Ample podarí rozvinúť.

Pozrite si

Čínsky NIO preferuje Power Swap namiesto nabíjačiek

Výmena vybitej batérie za čerstvo nabitú je určite atraktívnou alternatívou k nabíjaniu elektromobilov na čerpacích staniciach, či iných verejných nabíjačkách.

Fisker uvádza, že prvými zákazníkmi elektromobilov s pohonom Ample budú prevádzkovatelia vozových parkov, ktorí chcú „prechod na elektrickú mobilitu bez ekonomických alebo prevádzkových kompromisov“.

Dlhé nabíjacie časy, bežné na väčšine komerčných nabíjacích staníc, určite predstavujú silnú bariéru pri rýchlejšom zavádzaní elektromobility. Výmena batérií je jedným z riešení.  Inou, hoci nemenej náročnou cestou, ako to odstrániť, je budovanie supernabíjačiek s výkonom až do 1 MW. Elektrické autá s kompatibilnou batériou by sa na nich dokázali dobiť na dojazd stoviek kilometrov v priebehu jednotiek minút.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.