Prispôsobiť sa pri výbere vozidla napriek svojim snom a túžbam nás zvyčajne núti stanovený rodinný rozpočet. Ak je limitovaný a nechceme jazdenku, túžime po novom aute, treba zistiť, ktoré značky majú v ponuke niečo dostupné do výšky našich možností.
My sme si stanovili limit 21 tisíc €. Rozhodli sme sa pozrieť, čo si za tieto peniaze dokážeme kúpiť v plnej výbave a ktorá z nich je najbohatšia.
Každému je hneď jasné, že sme nenavštívili stránku BMW, ale prišli do vôd, kde kráľujú značky Hyundai, Dacia, Renault, Fiat, či Citroën. Výber nebol jednoznačne zacielený na najlacnejší model v najvyššej výbave, vyberali sme verziu s najväčšou ponukou výbavy, tiež aby bolo auto väčších rozmerov. Podmienkou bolo, že nepôjde o esúvečka.
Hyundai i30 hatchback
Toto vozidlo začína na cenníkovej sume 15 690 €, neradí sa medzi tie najmenšie a tak smelo zastane úlohu vozidla pre každodenné využitie bežnej štvorčlennej rodiny. Je uhladený, dostanete ho v zaujímavých, moderných farbách, interiér vzhľadom na cenu je z kvalitných povrchov, nájdete tu množstvo modernej multimediálnej technológie a celkovo vám vozidlo ponúkne komfortnú jazdu. Stupeň výbavy 1,0 T-GDi N Line kúpite od 21 290 €.
Podvozok a bezpečnosť vylepšuje airbag vypínateľný vodiča a spolujazdca, predné bočné a okenné airbagy vpredu i vzadu, ABS+ ESC+ HAC, isofix, elektrický posilňovač riadenia, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, ISG.
Vonkajšiu výbavu predstavujú solárne skla, zatmavené sklá zadných okien, predné projektorové svetlomety so statickým prisvecovaním zákrut, svetelný senzor, LED denné svetlá aj zadné, ukazovateľ smeru v spätných zrkadlách, elektricky sklopné, ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá, vonkajšie kľučky aj spätné zrkadla vo farbe vozidla, zliatinové disky kolies 225/45 R17, dojazdové rezervné koleso.
Sedadlá ponúkajú: elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca, predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáka vodiča, zadné sedadlá delené v pomere 3:2, zadnú lakťovú opierku s držiakmi na nápoje a otvorom na lyže, látkové čalúnenie sedadiel, vyhrievanie predných sedadiel, odkladacie vrecká na zadnej strane predných sedadiel.
Vnútorná výbava obsahuje impulzné ovládanie okien, vnútorné chrómové kľučky dverí, schránka na odkladanie okuliarov a osvetlenie interiéru, osvetlenie v batožinovom priestore, kožený volant s vyhrievaním, kovové pedále a osvetlenie kozmetických zrkadiel.
O pohodlie sa stará automatická 2-zónová klimatizácia, automatické odhmlievanie čelného skla, prístrojová doska s 3,5 monochromatickým TFT displejom, samosvietiace vnútorné spätné zrkadlo, palubný počítač, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, systém sledovania únavy vodiča (DWA), automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA), systém udržania vozidla v jazdnom pruhu (FCA), monitorovanie tlaku v pneumatikách (TPMS), systém autonómnneho núdzového brzdenia (FCA) a systém varovania pred čelným nárazom (FCW), predné a zadné parkovacie senzory, zadná parkovacia kamera.
Nechýba rádio s 8” farebným LCD, RDS a služby Apple CarPlay / Android Auto, 2 predné reproduktory, 2 výškové a 2 zadné reproduktory, USB, ovládanie audiosystému na volante, Bluetooth, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania a centrálne zamykanie.
Dacia Jogger
O tomto vozidle ste určite čítali aj na našom portáli viacero článkov (Dacia Jogger naživo – ideálne auto pre veľkú slovenskú rodinu, Do Talianska na LPG? S Daciou Jogger žiadny problém!). Prirodzene, ak ideme porovnávať tortu so suchárom, výsledok je vopred istý, takisto, keď porovnáme značky, hneď vieme, čo bude drahšie. No napriek tomu vie toto vozidlo zaujať a osloviť veľké množstvo motoristov, ktoré v ňom nájdu priestor a všetko dôležité k prevozu z bodu A do bodu B. Obrovským benefitom sú nízke náklady vďaka pohonu na LPG.
Vybrali sme najvyšší stupeň výbavy Extreme s motorizáciou TCe 10 ECO-G od 19 100 €. S doplnkovou výbavou sme sa dostali na 20 020 €.
Voliteľná doplnková výbava, ktorú sme vybrali obsahovala: systém stráženia mŕtveho uhla, elektronickú parkovaciu brzdu, predné a zadné parkovacie senzory, stredovú lakťovú opierku s úložným priestorom, vyhrievané predné sedadlá, multimediálny systém Media Nav Plus s rozšíreným mapovým pokrytím (stredná a východná Európa), aktualizácia mapových podkladov (6 aktualizácii počas 3 rokov).
V štandardnej výbave nájdete systém núdzového volania, systém aktívneho núdzového brzdenia a 6 airbagov. O viditeľnosť a osvetlenie sa stará dažďový a svetelný senzor, predné hmlové svetlomety, denné a stretávacie svetlomety s technológiou LED. Riadenie uľahčuje systém kontroly trakcie Extended Grip, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, zadná parkovacia kameru či lepiaca sada pre opravu defektu. Komfort jazdy prináša Hands-free karta pre bezkľúčový prístup a štartovanie, volant čalúnený umelou kožou nastaviteľný výškovo a pozdĺžne, elektricky ovládané všetky 4 okná a automatická klimatizácia.
V porovnaní s Hyunda i30, výbavou zaostáva, vedie však svojou veľkosťou a pohonom na LPG, ktorý je výrazne lacnejší a v kombinácii s benzínom prináša dojazd 1 200 km. Nadštandardne veľký je i úložný priestor.
Renault Clio R. S. Line
Náš posledný model je Renault Clio R. S. Line. Verzia TCe 140 začína na sume 20 350 €. Výbava R. S. Line prináša oproti výbave Techno tieto prvky: multimediálny a navigačný systém Easy Link 9,3″, digitálny prístrojový štít 10″, predné, zadné parkovacie senzory, zadnú parkovaciu kameru, športový nárazník s integrovanou lištou F1, bočné lišty vo farbe Gun Metal, zadný difúzor vo farbe Gun Metal, zatmavené zadné sklá, športové sedadlá, volant potiahnutý perforovanou kožou s logom R.S. Line, disky kolies z ľahkých zliatin 17″, design Magny Cours, hliníkové športové pedále, červené prvky na ventilačných otvoroch, dekory so štruktúrou karbónu (stredný pás na palubnej doske výplne dverí), sedadlá R. S. Line s prvkami z umelej kože a červeným prešívaním.
O aktívnu a pasívnu bezpečnosť sa stará ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily a asistenčným systémom bŕzd, ESC s protišmykovým systémom ASR a kontrolou nedotáčavosti (CSV), asistent rozjazdu do kopca, systém kontroly tlaku v pneumatikách, čelné airbagy vodiča a spolujazdca s možnosťou deaktivácie, bočné airbagy na strane vodiča a spolujazdca, hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel, adaptívny tempomat, systém varovania pred opustením jazdného pruhu s aktívnou korekciou jazdnej dráhy, systém rozpoznávania dopravných značiek s upozornením na prekročenie povolenej rýchlosti, systém pre privolanie rýchlej pomoci v prípade nehody.
Čo sa týka komfortu, ten vám zabezpečuje: automatická klimatizácia jednozónová, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, hands-free karta Renault pre bezkľúčové odomykanie a štartovanie, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, športový volant R. S. Line potiahnutý kožou nappa (resp. perforovanou kožou nappa), elektrické ovládanie predných okien s impulzným ovládaním, elektrické ovládanie zadných okien s impulzným ovládaním, sedadlo vodiča a spolujazdca manuálne nastaviteľné v 4 smeroch, športové sedadlá vpredu, vyhrievanie predných sedadiel, zadné sedadlá s deleným operadlom, osvetlenie pre druhý rad sedadiel, predná lakťová opierka s úložným priestorom.
V kabíne nájdete digitálny prístrojový štít s 10″ farebným multifunkčným displejom. Pohodu a presnú jazdu do cieľa zabezpečuje multimediálny a navigačný systém Easy Link s 9,3″ displejom. Ponúka navigačný systém s dynamickým plánovaním trasy podľa aktuálnej dopravnej situácie, vyhľadávanie bodov záujmu cez Google Places, 3D zobrazenie budov vo veľkých sídlach, hudobný systém Arkamys, 6 reproduktorov, Bluetooth s funkciou audiostreamingu, 2 USB vstupy, podporuje Apple CarPlay / Android Auto, ovládanie rádia pod volantom a on-line služby.
Ak ste pozorne čítali, musí vám byť jasné, že vyhráva Renault. Je logické, že ten, kto vám toho ponúkne najviac si to všetko zráta a odzrkadlí sa to i na cene. Mnohé modely dokážete získať aj za nižšie, akciové sumy. My sme vychádzali podľa aktuálnych cenníkov.