Reklama

Facebook stráca používateľov, aj hodnotu. Nepomohlo mu ani premenovanie

Zdroj | Meta
Richard Pliešovský
Zdroj | Meta
Zdroj | Meta

Nič netrvá večne, ani láska k jednej sociálnej sieti. Ak vás navyše nepovažuje za nič iné, ako koliesko v súkolí vysokej monetizácie, kde slúžite ako terč dobre cielenej reklamy, niet sa čomu diviť. Včerajšie výsledky potvrdzujú, to čo sa dalo čakať. Meta klesá ku dnu, len za včerajšok stratila na trhovej hodnote 200 miliárd dolárov.

Od svojho vzniku išiel Facebook v podstate nestále nahor. Až do včera, keď spoločnosť oznámila svoj vôbec prvý štvrťročný pokles denných používateľov a nižší rast reklamy než sa očakával. Zverejnené informácie spôsobili prudký, až 20 % prepad akcií. Pád dnes pokračoval a dosiahol neuveriteľných 26 %!

Pozrite si

Facebook nie je jediná firma, ktorá si radšej zmenila meno, pozrite si ďalšie

Podľa predpokladu, premenovanie Facebooku na Meta nestačilo odvrátiť pozornosť od rokmi nahromadených problémov. V dôsledku nich len samotná sociálna sieť Facebook strácala denne v Severnej Amerike milión používateľov, zvyšné siete (WahtsApp, Instagram) stagnovali. Dodávame, že rodinu Meta Platforms tvorí Facebook, Messenger, WhatsApp a Instagram.

Aktívni denní používatelia Facebooku medzi poslednými dvoma štvrťrokmi minulého roka klesli z 1,93 miliardy na 1,929 miliardy.

Zdroj | Apple

Treba však podotknúť, že Meta Platforms je stále mimoriadne ziskový podnik. Jeho príjmy boli 33,7 miliardy dolárov, zisk dostihol 10,3 miliardy – drvivá väčšina pochádzala z reklamy. Zisk na akciu bol 3,67 dolára (očakával sa 3,84 dolára). Už menej úspešné je Reality Labs, divízia zodpovedná za headset Quest VR, softvér VR, pripravované AR okuliare a ďalšie projekty súvisiace s metaverse. Tam Meta prišla o 10,2 miliárd dolárov (pri príjmoch 2,3 miliárd dolárov).

Pozrite si

Prečo vypadol Facebook? Stratili sa záznamy a zamestnancom nefungovali karty

Zbohom Facebook, bye bye Meta. Od včerajška sa spustil stroj času, ktorý začne odmeriavať tvoj pozvoľný pád. Nebude to rýchle, ale koniec sa začína črtať. Z miesta, kde sa mali stretávať kamaráti, hľadať bývalí spolužiaci a objavovať dávne lásky sa stalo hniezdo nenávisti, kde každý deň v ťažkej paľbe bojujú úhlavní nepriatelia.

Nálada slovenských používateľov kopíruje svetové trendy. Potvrdzuje to náš článok Ako deaktivovať, alebo zmazať profil na Facebooku?, patril totiž minulý rok medzi najčítanejšie.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.