Reklama

Zachránila MG HS výbava Exclusive? [test]

Lissett Pliešovská

Po týždni strávenom s MG5 Electric sme si presadli do rodinného SUV MG HS, ktoré patrí medzi stredne veľké, teda je členom veľmi obľúbenej kategórie a nás zaujímalo, ako sa vyrovná s konkurenciou.

Čínske vozidlá už dávno nepatria medzi škaredé, nekvalitné a najlacnejšie. MG sa rokmi snaží zvýšiť svoj rating na trhu a presadiť i v Európe pomerne zaujímavo poskladaným portfóliom modelov s dobrou cenovou politikou. Práve model HS je vlajkovou loďou tejto značky.

88 %
MG HS je priestranné SUV, ktoré má dostatok miesta aj na zadných sedačkách. Motor 1,5 TGI je úplne postačujúci, dobre nastavený podvozok s pohodlnými sedadlami sa postará o komfortnú jazdu aj stovky kilometrov ďaleko.

Výhody

  • atraktívny, nadčasový vzhľad
  • veľmi dobré tvarované sedadlá
  • odsúvacie panoramatické okno

Nevýhody

  • prevodovka
  • nízke rozlíšenie infotainmentu
Obsah pokračuje pod reklamou

Vylepšený dizajn po facelifte MG HS dodal automobilu závan atraktivnosti, sviežosti a zároveň elegancie. Zmenu vidieť na prednej, bočnej aj zadnej časti. Vpredu vás upúta nová maska chladiča s nádychom prémiovosti. V strede dominuje umiestnené logo MG, ktoré vyniká na čiernej mriežke chladiča s vertikálnym vzorom, je lemované lesklou chrómovanou lištou.

V novom prednom nárazníku s postrannými prieduchmi sú zabudované LED smerovovky. Z bočnej strany si všimnete ďalšie lesklé chrómové orámovanie okien, za vydarené považujeme disky kolies v strede s umiestneným logom MG. Zmeny vzadu sa dotkli najmä zadného nárazníka, LED svetiel, difúzora. Takto prepracovaný exteriér je štýlový, čo môže zdvihnúť záujem motoristov o vozidlo.

Interiér Exclusive testovaného vozidla ohúril priestrannosťou, kabína je zaujímavo a priehľadne navrhnutá, použité sú kvalitné materiály na daný segment, nič nevŕzgalo, predné športové sedadlá s integrálnymi opierkami hlavy boli v skutku pohodlné a aj niekoľkohodinová jazda nebola problém, človek sa necítil nepohodlne ani unavene po vystúpení z vozidla. Opäť chválime dostatok miesta nad hlavou a na nohy pre pasažierov na zadných sedadlách.

Odkladací priestor na predných dverách bol tiež veľkorysý a hlboký, bez problémov tam vložíte širšie aj vyššie predmety. Prístrojová doska mala zabudovaný digitálny prístrojový panel s 12,3” farebným displejom, audiosystém s 10,1” farebným dotykovým displejom, ktorého súčasťou bola vstavaná navigácia, Bluetooth a podpora Apple CarPlay / Android Auto, bohužiaľ len s káblom (USB-A). Hudbu počas jazdy nám sprostredkovalo 6 reproduktorov, postarali sa o lepší štandard.

Sklamaním bolo veľmi nízke rozlíšenie displeja, to bolo minimálne 10 rokov naspäť v čase. Zvuková signalizácia asistentov bola príliš hlučná a zvuky pôsobili lacno. Čerešničkou na torte bolo cúvanie. Napriek tomu, že za vami nebola žiadna prekážka, mali ste pocit, že ste prešli niekoľkých chodcov naraz. Výstražné pípanie prešlo do neprerušovaného pískania, pričom sa za nami nedialo nič. Nepraktické nám prišli označenia na fyzických spínačoch na stredovom paneli – ich popisy sú umiestnené nad nimi a nie priamo na nich, čo zavádzal stláčať označenie a nie mechanické tlačidlo. Naopak, pochvaľovali sme si panoramatické strešné okno, ktoré sa dalo celé odsunúť a v horúcich dňoch rýchlo schladiť interiér.

Elektricky ovládané dvere 580-litrového batožinového priestoru považujeme za príjemný bonus. Ako v MG5 Electric, tak i v MG HS sa klimatizácia a teplota dali nastaviť iba na dotykovom displeji. Počas jazdy to nebolo o jednom kliknutí, ak som napríklad chcela úroveň 2 a netrafila sa prstom, zapol sa stupeň 4, teda som robila dva, tri aj štyri pokusy, čo neprospieva bezpečnosti, ani pohode. Okrem toho, nikde som nenašla údaj o nastavenej teplote klimatizácie.

Obsah pokračuje pod reklamou

Pod kapotou sme mali preplňovaný benzínový motor s objemom 1.5 TGI s výkonom 119 kW/ 162 k a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm v kombinácii so 7-stupňovým 2-spojkovým automatom. Pri pohodovej jazde sme sa spotrebou pohybovali niečo cez 7l/100 km a to na tak veľké vozidlo s klasickým benzínovým pohonom nebolo zlé. Pri živšej a dynamickej jazde sme cítili, že ide o rodinné auto, ktorým trhať asfalt nebudete (príliš často). Akonáhle upustíte od šetrnej jazdy, spotreba sa výraznejšie zdvihne.

Tlmenie na spomaľovačoch bolo tvrdšie, ale lepšie ako sme prvotne očakávali. Nami dosiahnutá spotreba na diaľnici sa pohybovala 7,8 l/100 km, na okresných cestách to bolo 7,5 l/100 km. Kombinovanú spotrebu po týždňovom jazdení ukazoval počítač 7,6 l/100 km. Väčšia bola dlhodobá spotreba, pri prevzatí malo auto po najazdení cca 5 000 km spotrebu až 8,6 l/100 km.

MG HS malo vo výbave Exclusive množstvo asistenčných systémov, niekoľkokrát sme ocenili napríklad systém varovania pred čelnou zrážkou s detekciou cyklistov a chodcov a tiež varovanie pred prichádzajúcimi vozidlami pri otváraní dverí. Naopak, sledovanie mŕtveho uhla je vyriešené veľmi netradične, výstražná LED-ka nie je v spätnom zrkadle, ale na dverách za zrkadlom v interiéri.

Cena testovanej verzie MG HS vo výbave Exclusive bola v akciovej cene 30 390 €, štandardne je 33 890 €. Už to nie sú vozidlá, kde by sme očakávali cenu maximálne zhruba 25 tisíc € a tak o nízkej cene za čínske vozidlá isto niet reči. Napriek tomu si však myslíme, že nie je ani premrštená vzhľadom na veľkosť vozidlá, použité materiály, jazdné vlastnosti a komfort aký ponúka.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.