Reklama

MG5 Electric - keď technológie predbiehajú dizajn [test]

Lissett Pliešovská

MG5 Electric je prvé 100 % elektrické rodinné kombi s konzervatívnejším vzhľadom. Zrejme by súťaž krásy nevyhralo, to ale neznamená, že by ostalo bez povšimnutia, pôsobilo nezaujímavo, alebo mu chýbala patričná atraktívnosť. Svojimi jednoduchými líniami krásne zapadá do rušných ulíc našich miest.

Pridanú hodnotu treba hľadať inde, napríklad v pomerne nízkych prevádzkových nákladoch. Má síce pred sebou neľahkú úlohu a to preraziť na trhu, kde kraľujú SUV, no ak patríte k tým, čo dávajú prednosť praktickému a nadčasovému dizajnu rodinných vozidiel, dostatočnému dojazdu zbystrite, MG5 Electric je dobrou voľbou.

90 %
MG bol bývalý britský výrobca malých športových vozidiel. Od roku 2007 patrí značka štátnej čínskej spoločnosti SAIC Motor Corporation Limited. Tešili sme sa na ďalšie testovanie, tentokrát plne elektrického modelu MG5.

Výhody

  • vynikajúci podvozok
  • dojazd & rýchlonabíjanie
  • cena

Nevýhody

  • digitálne ovládanie klimatizácie
Obsah pokračuje pod reklamou

Niekto by mohol vytknúť, že toto vozidlo nemá dostatok sexepílu, ale nie každý túži strhávať pohľady, mnohým stačí elegantne splynúť s davom a vypadať roky trendy, preto nemajú s jeho stylingom problém. V čiernej farbe testované vozidlo pôsobilo štýlovo, prednú masku efektne zdobili LED svetlomety a v strede umiestnené logo, pod ktorým sa nachádzal nabíjací konektor. To je pecka a za nás najlepšie umiestnenie, žiadne ťahanie kábla do strán. Chvíľu trvalo ho objaviť, automaticky sme ho hľadali po bokoch a vzadu, ale nakoniec sa našiel. Predlžená silueta s čistými líniami je zdobená chrómovými prvkami – okolo okien, lišta vzadu na kufri, strešné lyžiny. Vytkli by sme možno veľkosť kolies, 16” sú primalé, nevynikli, pôsobili utopene.

Interiér je prijateľný, jednoduchý s minimalistickými motívmi, možno náročných neohúri, ale ani nesklame, pôsobí priestranne a skutočne takým aj je, čo oceníte hlavne pri dlhých jazdách. Použité materiály pekne spolu ladia, no stále je tam dosť tvrdých plastov a materiál vhodný na zber odtlačkov prstov pre forenzných technikov. Stredová konzola má výborný dizajn s odkladacím priestorom odspodu. Po šírke palubnej dosky je vedená ozdobná lišta Eco-Blue, ktorá vnáša do interiéru potrebné osvieženie. V strede palubnej dosky sa nachádza 10,25” dotykový displej, výduchy ventilácie sú umiestnené po stranách palubnej dosky a do stredovej konzoly.

Digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3” vám poskytne množstvo údajov, na začiatku trvalo chvíľu vytesniť tie, ktoré skutočne treba počas jazdy sledovať. Sedadlá boli maximálne pohodlné, výborné tvarované s dobrou oporou hlavy. Pasažieri vzadu nemôžu nariekať na nedostatok miesta, skutočne majú až komfortný priestor na nohy a aj s výškou 186 cm sa nenariekalo, že hlavou sa dotýkajú strechy vozidlá. Batožinový priestor má objem 479 litrov a po sklopení zadných sedadiel viete zväčšiť objem na 1 367 litrov. Za ohraničený považujeme výber farieb, na dnešnú pestrú paletu od konkurentov ponúknuť možnosť voliť len medzi 4 farbami – bielou, čiernou, červenou a striebornou nám prišlo nedostačujúce. Mimochodom, biela je bez príplatku, za ostatné farby sa pripláca 600 €.

Infotainment ponúka bežné funkcie, ktoré si dotykom nastavíte na dobre umiestnenom, mierne natočenom k vodičovi 10,25” stredovom displeji. Na ľavej strane volantu sa nachádza tlačidlo SRC, ktorým si viete prepínať medzi rádioprijímačom a hudbou zdieľanou cez Bluetooth, on-line hudbou, hudbou z USB, alebo zo smartfónu cez Apple CarPlay / Android Auto.

Na množstvo asistenčných služieb sa sťažovať nebudete, skôr vám niektoré budú liezť na nervy. Plusom je však príjemne zvolený zvukový signál, odlišoval sa od štandardných, na ktorý sme zvyknutí z iných automobilov. Počas testovania sme odskúšali funkčnosť viacerých z nich, mnohé si viete upraviť, nastaviť ako napríklad vzdialenosť, kedy má auto pribrzďovať.

Pozrite si

MG EHS je unikátny plug-in hybrid, ktorý má dušu, svaly a vlastnú hlavu

Tempomat má samostatnú páčku, nie je ako štandardne býva umiestnený na volante, jednoducho sa ovláda. Štýl jazdy si môžete nastaviť v troch režimoch (Comfort, Sport a Eco) pomocou ovládača Mode, vedľa neho je Kers, ten slúži na určenie stupňa rekuperácie, opäť v troch úrovniach. Natívne je zvolený režim Comfort a stredná rekuperácia.

Značne nemotorné nám hlavne počas jazdy prišlo nastavenie klimatizácie. Nie je mechanické, ale len cez menu v infotainmente. Málokedy sa nám podarilo kliknúť na požadovaný stupeň prvýkrát a tak sa pozornosť sústredila dlhší čas na nastavovanie. Ticho je komfort, ktorý vám vedia zatiaľ poskytnúť len elektrické vozidlá a vy si počas jazdy viete vychutnať hudbu ako doma v obývačke. Náš model mal šesť reproduktorov, dvojica mikrofónov poslúži pri telefonovaní a ovládaní hlasového asistenta. Ovládanie na displeji je intuitívne, nič komplikované a nezvládnuteľné i pre staršie ročníky, ktorým presadnutie do auta s novými technológiami môže robiť trochu problém.

Obsah pokračuje pod reklamou

Každý kraj má svoju „top“ cestu nehôd a kolón, my sme boli zvedaví ako si MG5 poradí so Strečnom, na koľko jázd by nám priemerne vydržalo jedno nabitie. Zistenie bolo prekvapujúce, 400 km dojazd a po meste 538 km nie je až taký nereálny. Na jedno nabitie sme dokázali urobiť bez problémov desať jázd Žilina – Martin a späť, kde sa cesta jedným smerom spotrebou pohybovala na 11,4 kWh, takže sa nám zdalo, že batéria sa ani nevybíja.

Dokonca cesta Žilina-Bratislava po diaľnici s rýchlosťou 130 km/h nepotrebovala medzizástavku na ďalšie nabíjanie, kapacita batérie a dojazd postačovali, ešte palubný počítač ukazoval dojazd 170 km. Naša celková priemerná spotreba sa pohybovala na hodnote 18,4 kWh. Najazdili sme zhruba 650 km, z toho 400 na diaľnici. Výrobca udáva spotrebu 17,5 kWh/100 km, čo sa približuje reálnej hodnote. Dôležité je, kde jazdíte. Veľkým plusom je rýchlonabíjanie, stačí 35 minút a máte nabité až 80 % kapacity batérie, čo znamená dojazd cca 400 km v meste, resp. 320 km na diaľnici.

Verte neverte, ale prvýkrát ako občan žijúci v paneláku som dospela k názoru, že tento elektromobil by mi nevadilo vlastniť, aj keď nemám nabíjaciu jednotku ako majitelia domov. Rýchlonabíjanie a dojazd, ktorý MG5 Electric ponúkol za 30 minút napojenia vystačí na niekoľko dní bežnej prevádzky rodinne vyťaženého vozidla, čo naozaj stojí za zváženie. Podľa štatistík bežný občan minimálne dvakrát do týždňa strávi viac ako 30 minút nakupovaním a to stačí na nabitie a jazdu počas celého týždňa.

MG5 Electric je veľkým prekvapením. Nenápadný, no nie zastaralý vzhľad exteriéru kompenzujú veľmi dobré jazdné vlasnosti; striedmy a moderný interiér so všetkými funkcionalitami, aké od elektromobilu očakávate. Máme však jednu, dve výhrady – podľa nás by v takomto modeli mali byť štandardom USB-C porty, určite by (nielen) nás potešila podpora bezkáblového zrkadlenia smartfónu.

Testovaný model MG5 Electric bol vo výbave Excite, jeho cena bola aktuálne 38 700 € (štandardne je to 39 900 €). O pohon predných kolies sa stará synchrónny elektromotor s výkonom 115 kW (156 k), kapacita batérie je solídnych 61,1 kWh. Verzia MG5 Electric Emotion, s 130 kWh motorom a 50,3 kWh batériou, sa teraz predáva za 34 300 € (bežne 35 500 €). Presné ceny a výbavy si môžete pozrieť v cenníku.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.