Reklama

YouTube ohýba vlastné pravidlá obmedzujúce šírenie nenávistných prejavov

Zdroj | Pixabay / ElisaRiva
Stanislav Vinc
Zdroj | Pixabay / ElisaRiva
Zdroj | Pixabay / ElisaRiva

YouTube poskytuje veľkú tvorivú slobodu, no vždy pri tom musia byť dodržiavané pravidlá platformy, ktoré okrem iného obmedzujú šírenie nenávistných prejavov. To však zrejme neplatí pre tvorcov, ktorí majú na YouTube zhruba 3,8 milióna odberateľov a státisíce videní na každom videu.

Carlos Maza vo svojich nedávnych príspevkoch na sociálnej sieti Twitter upozornil na to, že YouTuber Steven Crowder naňho vo svojich videách už dva roky pravidelne útočí pre jeho pôvod a sexuálnu orientáciu.

https://twitter.com/gaywonk/status/1134264395717103617

Akoby nestačili slovné útoky samotného YouTubera, na Carlosa začali útočiť aj Crowderovi fanúšikovia, ktorí mu po každom novom útoku posielali stovky útočných a výhražných správ. Carlos však v tomto prípade nekritizuje samotného Crowdera, ale spoločnosť YouTube, ktorá za celé dva roky v situácii nezakročila.

Po tom, čo sa o Carlosov prípad začali zaujímať médiá, konečne situáciu kometoval aj YouTube. Ten však dospel k záveru, že hoci sú Crowderové videá nenávistné, neporušujú komunitné pravidla platformy YouTube.

To však nie je pravda, pretože pravidlá jednoznačne hovoria o tom, že videá obsahujúce nenávistné prejavy, šikanu, vyhrážky a ponižovanie, sú na YouTube zakázané a takýto obsah bude z platformy zmazaný.

Steven Crowder medzitým vydal 21-minútové video, v ktorom sa “ospravedlňuje” všetkým osobám a spoločnostiam, ktoré vo svojej tvorbe urazil. Vo viacerých momentoch však toto ospravedlňujúce video pôsobí skôr ako reklama na Crowderové najpopulárnejšie videá a jeho e-shop.

https://youtu.be/jXdHGszjVCc

YouTube dočasne demonetizoval Crowderové videá a odstránil z nich reklamu, no nie pre jeho nenávistné prejavy, ale pre umiestňovanie odkazu odkazu do popisov videí na jeho e-shop, v ktorom predáva kontroverzné tričko s nápisom “Socialism is for Figs”.

Najnovšie vyjadrenie spoločnosti toto rozhodnutie naďalej obhajuje, no zároveň pripúšťa, že v takýchto situáciách je potrebná hĺbková analýza nahlásených videí a taktiež dôkladnejšia úprava pravidiel platformy. V najbližších mesiacoch majú s úpravou pravidiel spoločnosti pomôcť experti, tvorcovia obsahu, ako aj novinári a obete rôznych útokov na YouTube.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.