Reklama

Vyskúšali sme Packetu, za prvý balík sme zaplatili 1 cent

Richard Pliešovský

Posielanie balíka predstavuje pre mnohých ľudí nočnú moru, komplikovaný úkon, v ktorom musia preukázať hneď niekoľko zručností.

Okrem samotného zabalenia treba vypísať podací lístok, zájsť na poštu, odstáť si v rade a podať zásielku. Môžete to urobiť aj ináč a jednoduchšie.

Aspoň tak to tvrdia na svojich stránkach zásielkové služby. Vyskúšali sme teda, ako to funguje v praxi, od A do Z. Čo sme zistili?

Obsah pokračuje pod reklamou

Vybrali sme si spoločnosť Packeta. Prečo? Firma má širokú sieť pobočiek (výdajných miest), cenami dokáže konkurovať Slovenskej pošte, zásielka sa dá sledovať on-line a proces odoslania balíka by nemal spôsobiť starosti žiadnemu používateľovi.

Odoslanie

Ako prvý krok treba stiahnuť aplikáciu Packeta (Android, iOS). Zvolíte preferovanú krajinu, uvediete vaše telefónne číslo, ku ktorému sa budú zásielky automaticky zobrazovať v aplikácii, autorizujete ho zadaním 6-miestneho kódu, napíšete váš e-mail, zvolíte, či máte dostávať notifikácie. Napokon vyberiete, či chcete povoliť zber analytických údajov. V aplikácii potom doplníte meno, adresu a pridáte IBAN vášho účtu.

Spoločnosť na svojej stránke uvádza, že za prvú zásielku zaplatíte len symbolický 1 cent. Nový zákazník dostane promo kód, ktorý pri odosielaní zásielky zadáte do textového poľa. Počas zadávania informácií vás systém vyzve na uplatnenie promo kódu. Mimochodom, nestojí to 1 cent, ale rovných 0 centov. Prvý balík môžete naozaj poslať (v rámci Slovenska) bezplatne.

Po zadaní potrebných údajov uvidíte súhrn zásielky, to znamená príjemcu, jeho e-mail a telefónne číslo, výdajné miesto a celkovú cenu. Ak je všetko OK, kliknete na tlačidlo Potvrdiť. Systém vám následne vygeneruje kód a ponúkne možnosť zobraziť pobočky.

Za 3,30 eur môžete poslať balík na výdajné miesto Packeta o rozmeroch 50 x 40 x 30 cm a s maximálnou hmotnosťou 5 kg. Balík sme len zalepili, nič sme naň nepísali a odniesli doslova pár desiatok metrov na výdajné miesto. Tu je dôležité, ako blízko máte miesta, kam môžete balík odniesť. Keďže ich je veľké množstvo, najmä vo väčších miestach to máte často aj na pešo. Personálu stačí oznámiť kód, podľa neho sa spáruje zásielka a nalepí prepravný štítok (ten tlačia na mieste, kam ste balík priniesli). Platiť netreba nič, všetko sa realizuje cez aplikáciu. Ak by sme za zásielku platili, poplatok za odoslanie by sme vedeli uhradiť trebárs aj cez Google Pay či Apple Pay.

Putovanie po Slovensku

Aj keď je možné sledovať zásielku cez aplikáciu, my sme do balíka vložili lokalizačný prívesok AirTag. Jednak nás zaujímalo, ako sa bude zásielka hýbať, ale i to, či je vôbec možné spoľahnúť sa na takýto typ lokalizátora. Aby ste totiž vedeli kde sa AirTag nachádza, musí sa aspoň na chvíľu ocitnúť pri zariadení od Apple.

Náš testovací balík sme odovzdali vo štvrtok 1. decembra o 14:54. Informáciu okamžite dostal aj kolega, ktorému bol adresovaný. Podľa informácií z AirTagu si vo výdajnom mieste hovel až do druhého dňa, kým si ho doobeda nevyzdvihol kuriér. Následne absolvoval cestu cez Žilinu, aby podvečer skončil v depe v Strečne. Odtiaľ putoval ďalej, aby sme ho pred polnocou lokalizovali v Petržalke. Tento údaj korešpondoval s informáciou v aplikácii, kde sa písalo, že „Vaša zásielka je na ceste na expedičné depo.“

Kontrola polohy na tretí deň, 3. decembra, ukázala, že náš balík sa nachádza pri Trnave, vo Zvare. Podľa aplikácie sa balík nachádza v expedičnom depe. Ostal tam celú nedeľu a v pondelok, 5. decembra, sa presunul do Senca, na výdajné miesto. Adresát o 9:56 obdržal správu o doručení zásielky. Všetko teda fungovalo ako namazaný stroj, aj napriek viacerým presunom sa logistika postarala, aby sa balík ocitol na správnom mieste.

Záver

Keďže sme boli informovaní o pohybe balíka, nebolo žiadnym prekvapením, keď kolegovi prišiel e-mail s informáciou o doručení zásielky. V správe nechýbali dôležité informácie – dokedy je možné vyzdvihnúť balík (10. december 2022), otváracie hodiny, možnosť zobraziť na mape výdajné miesto a heslo na vyzdvihnutie zásielky.

Obsah pokračuje pod reklamou

Čo dodať na záver? Ukázalo sa, že Slovenská pošta má silného konkurenta, aspoň čo sa týka v prípade odosielania balíkov. Absolútne bezproblémový systém odovzdania zásielky bez potreby vypisovania zbytočných sprievodných dokumentov, možnosť jej podania prakticky kdekoľvek, kde sa práve nachádzate (vďaka GPS sa vám automaticky zobrazia najbližšie pobočky). Po odoslaní cez aplikáciu máte prehľad o stave vašej zásielky.

Za zmienku tiež stojí cena prepravy. Za bežný balík je 3,30 eur veľmi dobrá suma. Plusom je, že si môžete vybrať, či chcete poslať zásielku do výdajného miesta, alebo priamo na adresu (za príplatok 1,20 eur).

Na druhej strane, nevýhodou môže byť maximálna výška dobierky, je to len 200 eur. Ak niekomu zasielate niečo drahšie a na dobierku, budete musieť siahnuť po inej službe. Ďalším obmedzením môže byť maximálna hmotnosť, alebo rozmery balíka. Čo sa týka rýchlosti doručenia, ide o lepší priemer. Zásielka bola odovzdaná vo štvrtok 1. decembra 2022 poobede, na miesto určenia prišla v pondelok 5. decembra 2022 doobeda. Aj keď je dobré si uvedomiť, že aktuálne je na zasielanie top sezóna.

Ak plánujte posielať balík, určite stojí za zváženie vyskúšať Packetu. V našom prípade dopadlo všetko na jednotku. Služba nás milo prekvapila a rozhodne ju budeme radi používať i naďalej.

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.