Reklama

Volkswagen pracuje na vodíkovom aute s dojazdom 2-tisíc kilometrov

Zdroj | Volkswagen
Igor Neštrák
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Predchádzajúci riaditeľ koncernu Volkswagen Herbert Diess sa v roku 2021 vyjadril, že použitie vodíku v osobnej preprave je cesta, ktorá nie je riešením klimatických problémov. Diess bol z vedúcej pozície koncernu VW odvolaný a zdá sa, že nové vedenie mení svoj postoj.

Automobilka Volkswagen požiadala o registráciu patentu, ktorá súvisí s vodíkovými palivovými článkami a na rozdiel od elektromobilov umožňuje absolvovať dlhšie vzdialenosti bez potreby častého nabíjania ako pri elektromobiloch. Existujúce elektromobily rady ID by sa v takomto prípade predávali súbežne s vodíkovými elektromobilmi.

Projekt spojený s patentovou prihláškou je spoločná práca so spoločnosťou Kraftwerk Tubes, ktorá okrem Volkswagenu spolupracuje aj s ďalším automobilkami. Vývoju palivových článkov sa najdlhšie venuje japonský výrobca Toyota, ktorý rovnako ako kórejský Hyundai využíva vo svoji článkoch finančne nákladnejšiu polymérovú membránu. Volkswagen sa rozhodol použiť lacnejšiu keramickú membránu, ktorá dokáže fungovať bez drahých kovov ako je napríklad platina použitá v polymérovej membráne.

Obsah pokračuje pod reklamou

Prednosťou palivového článku od Kraftwerk Tubes je, že vytvára odpadové teplo, ktoré dosahuje teplotu až 400 stupňov Celzia. Ide o nespornú výhodu, keďže toto odpadné teplo možno použiť na vykurovanie kabíny, ktoré pri elektromobiloch je najčastejšie riešené formou tepelného čerpadla. Dôvodom spolupráce s inými automobilkami je hlavne cieľ uviesť túto technológiu do sériovej podoby do roku 2026.

Cieľom Kraftwerk Tubes je ročná produkcia 10 000 vozidiel vybavených týmto palivovým článkom. Okrem Volkswagenu spolupracujú s automobilkami Nissan a Infiniti. Cieľom tejto novej technológie je ponúknuť vozidlo, ktorého dojazd bude minimálne 1250 km, s cieľom atakovať hranicu 2000 km. V prípade, že by bola táto technológia úspešná znamenalo by to silnú alternatívu k batériovým elektromobilom.

Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.