Volkswagen, rovnako ako Tesla, investuje svoje prostriedky do baní, ktoré ťažia vzácne kovy potrebné pre výrobu batériových článkov. Takýmto spôsobom plánuje uspokojiť polovicu vlastného dopytu pri predaji iným automobilkám ako je Ford.
Automobilka vyvíja najmenší model, ktorý rozmerovo bude podobne veľký ako Volkswagen Polo, pričom jeho štartovacia cena by mala byť nižšia ako 20 000 eur. V kombinácii s nedávno predstaveným modelom ID.2all pri veľkých objemoch produkcie plánuje automobilka takýmto spôsobom znížiť výrobné náklady.
Volkswagen minulý rok uzatvoril dohodu s kanadskou vládou o získavaní surovín potrebných pre produkciu batérií. Keďže batéria je najdrahším komponentom v elektromobiloch, Volkswagen sa logicky rozhodol, že pôjde priamo k zdroju, ktorý je spojený s ťažbou drahých kovov.
St. Thomas v Ontáriu sa oficiálne stane domovom pre úplne prvý závod na výrobu batérií PowerCo v Severnej Amerike. Ontário v Kanade má skvelý prístup k bohatým surovinám a čistej energii. Volkswagen uspokojí polovicu vlastného dopytu s článkami a zároveň ich bude predávať aj tretím stranám vrátane Fordu.
Volkswagen si uvedomuje, že prekážkou pre zvýšenie výroby elektromobilov je ťažobná kapacita, preto musí investovať priamo do baní. Powerco začne dodávať batériové články Fordu, aby pomohla automobilke postaviť 1,2 milióna vozidiel na platforme MEB.
Rovnaký spôsob volí aj americký koncern GM, ktorý sa taktiež snaží zásadne investovať do ťažobného priemyslu. Veľká časť z budúcich investícií Volkswagenu v hodnote 180 miliárd eur bude smerovať predovšetkým do spoločnosti PowerCo, a s tým súvisiacej ťažbe surovín.
Cieľom Volkswagenu je stať sa v budúcnosti popredným svetovým dodávateľom batérií prostredníctvom svojho podnikania PowerCo za využitia vertikálnej integrácie výroby. Volkswagen očakáva, že spoločnosť PowerCo vygeneruje do roku 2030 zisk vo výške viac ako 20 miliárd eur.
So zvyšovaním objemu produkcie elektromobilov a zavádzaním nových výrobných postupov sa výrobcom postupne darí znižovať ceny samotných akumulátorov. V kombinácii s ťažbou surovín a samotnou výrobou akumulátorov môže byť Volkswagen ziskový aj pri elektromobile s cenou 20 000 eur.