Reklama

Volkswagen ID.3 GTX: fakt sme sa dočkali elektrického Golfu GTI?

Zdroj | Volkswagen
Richard Pliešovský
Zdroj | Volkswagen
Zdroj | Volkswagen

Volkswagen rozširuje svoju ponuku športových elektromobilov. Po nedávnej premiére sa onedlho začnú predávať modely ID.3 GTX a kombi ID.7 GTX Tourer.

Nové GTX-ka získali silnejší vonkajší dizajn s dôrazom na grafiku predných a zadných svetiel. Samozrejmosťou sú športové prvky v interiéri, výkonný pohon, no nesklame ani dojazd.

Športové modely elektrickej rodiny ID. získali prívlastok GTX v roku 2021, ide o doplnok dynamických modelov GTI a GTD so spaľovacími motormi, resp. GTE s plug-in hybridným pohonom. VW ID.3 GTX s pohonom zadných kolies sa bude predávať v dvoch verziách. Top model je ID.3 GTX Performance, predstavuje kompaktný športový automobil s pútavým dizajnom.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Volkswagen

ID.3 GTX poháňa synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, ten môžeme vidieť v sériách ID.4, ID.5 a v novom ID.7. Novinka dosahuje už v základnej verzii výkon 210 kW (286 k). ID.3 GTX Performance má výkon zvýšený o 30 kW, čiže na 240 kW (326 k). Obidve verzie dosahujú maximálny krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z nuly na stovku je za 6-sekúnd (GTX), resp. za 5,6-sekúnd (GTX Performance).

Zdrojom elektrickej energie je lítiovo-iónová batéria s kapacitou 79 kWh. Podporuje 175 kW DC rýchlonabíjanie, z 10 % na 80 % ju nabijete zhruba za 26 minút. Dojazd obidvoch verzií s plne nabitou batériou je do 600 km.

Zdroj | Volkswagen

Športové modely GTX sa od ostatných verzií ID.3 odlišujú špecifickým dizajnom. Zaujme predný nárazník s výraznou čiernou kosoštvorcovou mriežkou na vstup chladiaceho vzduchu. Po jeho bokoch vidieť nové denné LED svetlá v profile šípok otočených do stredu. Denné svetlá sú prepojené lesklou čiernou lištou nadväzujúcou na mriežku masky. Lesklé čierne vyhotovenie majú aj aerodynamické nadstavce bočných prahov a difúzor v zadnom nárazníku. Novým prvkom sú tiež sériové 20″ disky kolies z ľahkej zliatiny Skagen s 2-farebnou úpravou z kombinácie lesklého čierneho laku a leštených plôch.

V interiéri majú modely ID.3 GTX vpredu športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy. Sú potiahnuté kombináciou látky a koženky. Koženkou je potiahnutá aj prístrojová doska, tá je podobne ako multifunkčný volant a sedadlá dekorovaná červenými stehmi. Posádku víta pozmenený kokpit, získal infotainment MIB4 s väčším (12,9″) dotykovým displejom. Prepínač jazdných režimov je premiestnený do pravej páčky na stĺpiku volantu, rovnako ako to poznáme pri väčších modeloch série ID. Model Performance má sériové vybavenie doplnené podvozkom s adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC.

Tourer je zaujímavým spojením veľkorysého priestoru s výkonnosťou športového automobilu. ID.7 GTX Tourer má, rovnako ako ID.4 GTX a ID.5 GTX, pohon všetkých kolies. Zadné kolesá poháňa elektromotor APP550 s výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm. Predné kolesá poháňa asynchrónny elektromotor AKA150 s výkonom 80 kW (109 k) a maximálnym krútiacim momentom 134 Nm. Riadiaca jednotka pohonu v prípade potreby pripája predný elektromotor do záberu, pričom regulácia (kvôli efektivite) obmedzuje maximálny systémový výkon na 250 kW (340 k).

Zdroj | Volkswagen

Batéria má využiteľnú kapacitu 86 kWh (netto). Podporuje nabíjací výkon 200 kW, nabitie jednosmerným prúdom z 10 % na 80 % sa dosiahne za necelých 30 minút. Maximálna rýchlosť vozidla je obmedzená na 180 km/h.

Typickými prvkami dizajnu ID.7 GTX Tourer sú lesklé čierne nadstavce prahov a zadný difúzor. Rovnako ako ID.3 GTX má aj ID.7 GTX Tourer sériovo 20″ disky Skagen, na želanie si môžete dať montovať aj 21″ kolesá. V kabíne sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané športové sedadlá s perforovaným nápisom GTX na operadle. Pretože aj základná verzia ID.7 Tourer má pohon zadných kolies, elektrický pohon všetkých kolies nezmenšuje objem batožinového priestoru, môže byť 605 litrov, po sklopení zadných sedadiel až 1 714 litrov. ID.7 GTX Tourer môže ťahať brzdený príves do hmotnosti 1 400 kg (plus 400 kg).

Zdroj | Volkswagen
Zdroj
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.